Govern

El Govern incorpora la comunicació clara en la relació amb la ciutadania

query_builder   6 febrer 2024 12:47

event_note Nota de premsa

El Govern incorpora la comunicació clara en la relació amb la ciutadania

  1. S’introdueix la figura d’un referent de llenguatge planer per a cada departament
  2. L’acord suposa un nou impuls de la comunicació clara a la Generalitat i el seu sector públic


El Govern fa un pas més en l’aplicació de la comunicació clara a l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic i aprova un seguit de mesures amb l’objectiu de millorar la comunicació amb la ciutadania i fer-la més comprensible i entenedora.

En aquest sentit, el Govern acorda impulsar la incorporació de la comunicació clara en tots els continguts o documents administratius adreçats a la ciutadania que emeti l’Administració de la Generalitat o el seu sector públic. Amb aquest objectiu, ha establert la Guia de la comunicació clara de l’Administració de la Generalitat de Catalunya (https://gen.cat/comunicacioclara) com a document de suport per a les persones empleades públiques que elaboren continguts adreçats a la ciutadania de qualsevol naturalesa.

Així mateix, aprova el model de governança de comunicació clara a la Generalitat, amb diferents elements organitzatius, entre els quals hi haurà un Comitè director, presidit per la persona titular de la Direcció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana; un grup de treball multidisciplinari, integrat per representants de cada departament; i un referent de llenguatge planer per a cada departament.

Entre les funcions d’aquests òrgans hi haurà la d’establir les línies de treball, aprovar criteris i actuacions en l’àmbit de la comunicació clara i impulsar el pla de formació, així com promoure la sensibilització i la formació del personal en l’ús de la comunicació clara.

En els últims anys, el Govern de la Generalitat ha portat a terme diverses actuacions en l’àmbit de la comunicació clara, com ara la incorporació en el Decret 76/2020, de 4 d’agost, d’administració digital, de la comunicació clara com a principi d’actuació i el criteri de l’ús d’un llenguatge planer i comprensible entre els criteris per al disseny dels serveis digitals.

Alhora, el model d'atenció ciutadana de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i del seu sector públic, establert per l’Acord GOV/146/2023, d’11 de juliol, porta associats molts reptes, un dels quals és el de la millora de la comunicació amb la ciutadania.

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined