event_note Nota de premsa

CONSELLERA PANEQUE:

"Es manté la tendència a la contenció dels preus del lloguer amb una reducció acumulada d'un 1,9% a les zones tenses"

  1. La consellera Paneque ha informat al Parlament sobre les dades de fiances de l’INCASÒL del segon trimestre de 2025

Ja tenim les dades publicades del segon trimestre”, en referència a les dades de fiances de l’INCASÒL, “i segueix la tendència a la contenció dels preus del lloguer, amb una reducció acumulada d'un 4,9% a Barcelona ciutat i un 1,9% al conjunt dels municipis declarats zona de mercat residencial tens”, ha anunciat aquesta tarda la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, durant la seva intervenció al Parlament.

Paneque ha explicat que “des del primer trimestre de 2024, el darrer sense contenció de rendes,els preus s’han incrementat un 6,6% als municipis no inclosos en la declaració de mercat tens”, exposant-hi, com a dada comparativa de referència, que la inflació a Catalunya ha pujat un 3,5%.


Parc d’habitatge de lloguer en augment

Pel que fa al nombre de contractes vigents, la consellera ha afirmat que “durant el segon trimestre de 2025, s’ha produït un saldo positiu de 2.285 contractes de lloguer habitual vigents a Catalunya”. I ha actualitzat la dada general al concretar que “des de l’inici de la contenció de rendes hi ha un total 14.124 habitatges més”.

Paneque ha assenyalat que “l’habitatge és la ferida més visible, d’un sistema econòmic que durant anys ha tolerat una excessiva especulació en aquest àmbit”. En aquest sentit, la consellera ha defensat que “garantir el dret a l’habitatge és una política de país que exigeix temps, planificació, diàleg i coherència”. Paneque ha destacat que el Govern “defensa un model que construeix, però també regula”, i que té per objectiu “arribar, al més aviat possible, a tenir entre el 9 i el 15% d’habitatge protegit, estimular la construcció sostenible i assegurar el compliment de la normativa a tot el territori”.

En el marc del Pla territorial sectorial d’habitatge aprovat pel Govern, Paneque ha anunciat que “hem creat cinc grups de treball del Consell Assessor de l’Habitatge que es preveu que es posin en marxa a finals de l’any 2025”.