Territori

Avui entra en servei la variant de Sant Quirze de Besora i Montesquiu

query_builder   29 octubre 2003 14:16

event_note Nota de premsa

Avui entra en servei la variant de Sant Quirze de Besora i Montesquiu

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Felip Puig, ha presidit aquest matí l’acte de posada en servei de la variant de la carretera C-17 al seu pas per les poblacions de Sant Quirze de Besora i Montesquiu (Osona). Aquesta actuació, iniciada el desembre de 2001, ha suposat una inversió total de 30,05 MEUR per part de la Generalitat.

La carretera C-17 constitueix l’accés entre Barcelona, Vic i Ripoll, i és la via bàsica de comunicació entre les comarques d’Osona i del Ripollès. És per això que la Generalitat hi ha dut a terme diferents actuacions de millora i té previst executar-ne més en els propers mesos:

·        Variant de les Masies de Voltregà (C-17 – C-37). Actualment, en fase de redacció del projecte constructiu.

·        Desdoblament de la C-17 entre les Masies de Voltregà i Ripoll. Les obres estan en fase de redacció de l’estudi informatiu i d’impacte ambiental.

·        Variant de Sant Quirze de Besora – Montesquiu (C-17), posada en servei avui.

Amb la nova variant s’evita el pas de vehicles per l’interior dels municipis de Sant Quirze i Montesquiu i, com a conseqüència, s’incrementarà la qualitat del servei, així com la seguretat viària en aquest itinerari. D’altra banda, la construcció de la variant suposarà una millora de la qualitat de vida per als habitants d’aquestes poblacions.

Cal destacar també que amb aquesta actuació s’ha solucionat la problemàtica de la travessera de Sant Quirze, que fins ara presentava importants retencions de trànsit degut a la regulació amb semàfors existent en aquest tram de via. En aquest sentit el conseller Felip Puig ha destacat que aquesta era “una obra molt necessària per millorar la qualitat de vida als municipis i la seguretat urbana, a banda de donar fluïdesa al trànsit de pas dels caps de setmana i també diari”

Felip Puig també ha reiterat la voluntat del govern de la Generalitat  d’impulsar l’eix Vic-Ripoll. En referència a les obres de millora d’aquest eix, ha recordat que “l’any vinent es licitaran i s’adjudicaran les obres de la variant de les Masies de Voltregà, i ja tenim preparats els estudis per a desdoblar el tram de les Masies a Ripoll”. El conseller, que ha confirmat que l’increment del trànsit en el tram Vic-Ripoll és pausat però important, ha situat el volum de vehicles“entre 10.000 i 11.000 vehicles diaris, cosa que farà que en uns anys, cap al 2005, ens haguem de plantejar l’inici de les obres de desdoblament fins a Ripoll.” Cal recordar que és a partir dels 15.000 vehicles diaris que es planteja el desdoblament d’una via.

Descripció de les obres

La variant, amb una longitud de 4.949 m, està formada per una calçada de dos carrils de 3,5 m d’amplada, un per cada sentit de circulació, i dos vorals de 2,5 m. La carretera s’ha dissenyat per a una velocitat específica de 80 Km/h. S’ha previst la possibilitat de desdoblar-la, en un futur, en dues calçades amb dos carrils cadascuna.

El traçat va de sud a nord i comença just al final del túnel de Sant Quirze de Besora. Per la zona anomenada la Costa, s’han construït dos túnels separats pel torrent del Guitoner. El primer túnel, de 217 m, comença a les costes del Francàs, i el segon túnel, de 326 m, travessa el Serrat petit. Tot seguit, el traçat creua la carretera BV-4655 i es dirigeix de nou cap a l’actual C-17, on s’acaba (al límit entre les comarques d’Osona i del Ripollès).

Les obres han inclòs la construcció de tres enllaços: el de Sant Quirze de Besora, el de la carretera BP-4654 que va cap a Berga i l’enllaç amb la carretera BV-4655 que va a Sora.

·        Enllaç de Sant Quirze de Besora. Connecta la variant amb l’antiga carretera mitjançant un pas inferior

·        Enllaç de la BP-4654, cap a Berga. Està format per un pas inferior de 33,76 m de longitud i 13 m d’amplada. 

·        Enllaç de la BV-4655, cap a Sora. Esta constituït per dues rotondes a banda i banda del tronc principal. 

També cal destacar la construcció d’un viaducte de 180 m de longitud i 5  trams que passa per sobre de la riera de Cussons i de la carretera BP-4654, que comunica amb les poblacions d’Alpens i Berga.

Aquesta actuació s’ha completat amb les mesures correctores d’impacte ambiental consistents en l’estesa de terra vegetal, la hidrosembra i la construcció d’un mur verd.

2  

Imatges

Fotografia acte 2

Fotografia acte 2 197

Fotografia acte 1

Fotografia acte 1 198

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia