- 9 candidatures han estat seleccionades com a finalistes d’un total de 209
- El president Montilla lliurarà el Premi el proper mes de novembre, en el decurs d’una cerimònia al Palau de la Generalitat
- Aquest guardó, que enguany compleix el seu XX aniversari, és atorgat pel Govern català per reconèixer aquelles persones que han contribuït a desenvolupar els valors culturals, científics o humans
La Generalitat de Catalunya anunciarà demà divendres, 9 de maig, el guanyador de la vintena edició del Premi Internacional Catalunya 2008. El secretari general adjunt de la Presidència, Jordi Menéndez, i el president delegat del Premi, Xavier Rubert de Ventós, faran públic el nom del guardonat, en el decurs d’una roda de premsa que tindrà lloc a les 12.00 hores, a la Sala de premsa del Palau de la Generalitat.
Un total de 209 candidatures s’han presentat en aquesta edició del Premi. D’aquestes han passat a la votació final 9, que són: la coreògrafa Pina Bausch; l’escriptor Tahar Ben Jelloun; la política Daw Aung San Suu Kyi; la metgessa Cynthia Maung; l’escriptor Haruki Murakami ; l’arquitecte Oscar Niemeyer; la pintora Paula Rego; l’escriptor José Saramago i l’artista Bill Viola.
El president de la Generalitat i president del Premi, José Montilla, lliurarà aquest guardó en el decurs d’una cerimònia que tindrà lloc al Palau de la Generalitat el proper mes de novembre.
El Premi Internacional Catalunya està dotat amb 100.000 euros i amb l’escultura “La clau i la lletra” d’Antoni Tàpies, i és atorgat anualment pel Govern català a aquelles persones que han contribuït de manera decisiva a desenvolupar els valors culturals, científics o humans. El jurat del Premi està format per personalitats rellevants del món de la ciència, l’economia, les arts i la cultura.
També prendrà part en la roda de premsa la secretària del Premi, Teresa Sala.
12:00|. Palau de la Generalitat (pl. Sant Jaume, 4)|Barcelona (El Barcelonès)
El secretari general adjunt de la Presidència, Jordi Menéndez, i el president delegat del Premi Internacional Catalunya, Xavier Rubert de Ventós, faran públic el nom del guanyador de la vintena edició del Premi.