La Direcció General de Turisme i el Consell Comarcal del Priorat han impulsat la recuperació de camins històrics i tradicionals de la comarca amb l'objectiu de posar en valor turístic el seu patrimoni natural, vitivinícola i oleícola
El director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, visitarà demà dijous 7 d’agost el camí antic entre Gratallops i Falset, al Priorat. La Direcció General de Turisme i el Consell Comarcal del Priorat han impulsat la recuperació de camins històrics i tradicionals de la comarca amb l’objectiu de posar en valor turístic el seu patrimoni natural, vitivinícola i oleícola, una acció que s’emmarca en el Pla de Foment Turístic del Priorat 2006-2009. Es tracta de potenciar l’enoturisme, una de les activitats que aporta més turisme de qualitat i desestacionalitzat.
Acompanyat de la consellera de turisme del Consell Comarcal del Priorat, Roser Vives, el director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, estarà, a les 10.00 hores, a l'Oficina de Turisme de Falset (carrer Sant Marcel, 2), on iniciarà la vista guiada que constarà d’un recorregut de paisatge vitivinícola que condueix fins el camí antic entre Gratallops i la capital del Priorat.
Posteriorment, el director Joan Carles Vilalta es desplaçarà fins el celler Buid & Giner, a Gratallops, on, a les 11.30 hores, atendrà els mitjans de comunicació i facilitarà dades sobre turisme actiu a l’interior de Catalunya i actuacions a la comarca.
Seguidament el director realitzarà una visita guiada per les instal·lacions del celler, on a banda de produir vins de qualitat de les DOQ Priorat i DO Montsant, es desenvolupen tota mena d’activitats relacionades amb el vi. En aquest marc l’empresa facilitarà uns “segway” (una mena de patinet elèctric) amb els quals es pot recórrer les vinyes que envolten el celler i gaudir del paisatge.
11:30|. Celler Buid & Giner (carretera Gratallops- Vilella Baixa KM 11,5 )|Gratallops (El Priorat)
El director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, visitarà el camí antic entre Gratallops i Falset, al Priorat, i atendrà als mitjans de comunicació.