L’Arxiu Nacional de Catalunya acollirà a partir de dijous vinent, 10 d’abril, i fins al pròxim 30 de juny l’exposició Pau Casals i l’exili, que mostra per primera vegada una gran quantitat de documentació inèdita sobre el període que Pau Casals va passar a l’exili, entre els anys 1939 i 1973. La mostra, de caràcter itinerant, es va inaugurar el passat 5 d’octubre al Museu Pau Casals, de Sant Salvador (El Vendrell), on es va poder veure fins al passat 30 de desembre.
 
L’exposició, produïda per la Fundació Pau Casals, l‘Arxiu Nacional de Catalunya, l’Oficina de Promoció de la Pau i els Drets Humans i la Direcció General de Memòria Democràtica (Dep. Interior, Relacions Institucionals i Participació), serà inaugurada dijous, a les 19 hores, pel director general del Patrimoni Cultural del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, Josep Maria Carreté, i pel secretari de Relacions Institucionals i Participació, Josep Vendrell. En la inauguració també hi seran presents la comissària del’exposició, Núria Ballester; la directora de la Fundació Pau Casals, Pepa Domingo, i el director de l’Arxiu Nacional de Catalunya, Josep Maria Sans Travé.
 
El mateix dia 10, a les 11.30 hores, es presentarà la mostra als mitjans de comunicació, en el decurs d’una visita guiada en la qual participaran la comissària de l’exposició, la directora de la Fundació Pau Casals, i el director de l’Arxiu Nacional de Catalunya.
 
 
Convocatòria
Acte >>  
Presentació i inauguració a l’ANC de l’exposició Pau Casals i l’exili
Dia >>
Dijous, 10  d’abril de 2008
Hora >>
 
11.30 hores Presentació als mitjans
19.00 hores Inauguració
Lloc >>
Arxiu Nacional de Catalunya. Jaume I, 33-51. Sant Cugat del Vallès
 

19:00|. Arxiu Nacional de Catalunya. Jaume I, 33-51. |Sant Cugat del Vallès (El Vallès Occidental)

L’Arxiu Nacional de Catalunya presenta en una exposició documentació inèdita de Pau Casals a l’exili