El proper dilluns, dia 5 de maig, arribarà al Port de Barcelona un remolcador provinent de Noruega amb 10 tubs de 500 metres de llargada i 1,8 m de diàmetre. Un cop arribat al Port, es desenganxaran els tubs del remolcador i es deixaran lligats a la bocana nord.
Els tubs serviran per captar aigua marina de la dessalinitzadora de la conca del Llobregat. El punt de captació es troba a 2,2 km de la costa i a 30 metres de profunditat. El fet de disposar de tubs d’aquesta llargada minimitza el nombre de juntes que caldrà fer i escurça el termini de muntatge.
Les característiques dels tubs i del seu transport, les explicarà Joan Compte, gerent d’Aigües Ter-Llobregat, empresa pública del Departament de Medi Ambient i Habitatge, el mateix dilluns, a les 11 hores, al dic de l’est, des d’on els mitjans de comunicació podran contemplar l’arribada dels tubs.
El Port de Barcelona facilitarà l’accés al trencaones des de les 8 hores per als mitjans que desitgin prendre imatges de l’inici de l’operativa.