Demà, 12 de juliol (11 h), al Museu Memorial de l'Exili de La Jonquera
El secretari general d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, Joan Boada, presentarà demà en roda de premsa el Pla dels Espais de Memòria a les comarques de Girona. Aquest pla preveu la creació d’una xarxa d’espais i rutes de memòria a tot Catalunya a través de la senyalització i recuperació de vestigis, itineraris i espais emblemàtics per a la recuperació de la memòria democràtica. La presentació es realitzarà en el Museu-Memorial de l’Exili, que serà un dels centres dinamitzadors de la Xarxa Espais de Memòria de Catalunya a la zona. També participaran en la roda de premsa l’alcalde de La Jonquera, Jordi Cabezas i el responsable de Projectes i Espais de Memòria de la Generalitat, Jordi Guixé i hi assistiran la directora científica del Museu de l’Exili, Anna Maria Garcia, i el director tècnic, Jordi Font.
En l’acte es presentaran les prioritats del pla i els ajuts que la Generalitat ha atorgat aquest any a projectes de recuperació del patrimoni memorial (trinxeres, búnquers, rutes de memòria...) i de recuperació de la memòria democràtica (commemoracions, homenatges, investigacions, etc) en aquesta zona.
11:00|. Museu Memorial de l'Exili (c.. Major, 43)|Jonquera (L' Alt Empordà)
El secretari general d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, Joan Boada, presentarà en roda de premsa el Pla dels Espais de Memòria a les comarques de Girona.