Dilluns, 29 de setembre (19 h), el director de l'Oficina de Promoció de la Pau i dels Drets Humans, Xavier Badia, inaugurarà el curs "Filosofia per la Pau"
El director de l'Oficina de Promoció de la Pau i dels Drets Humans de la Generalitat, Xavier Badia, participarà dilluns, 29 de setembre (19 h), en la inauguració del curs “Filosofia per la Pau” a la UPF. El curs l’han organitzat l’Oficina de Promoció de la Pau i dels Drets Humans de la Generalitat, la Càtedra UNESCO d’Estudis Interculturals de la Universitat Pompeu Fabra i el Centre d’Estudis sobre Moviments socials de la UPF. En l’acte també participaran els professors i coordinadors del curs, Enric Prat, Jordi Mir i Francisco Fernández, que farà la conferència inaugural sota el títol “La filosofia de la pau en la història: visió de conjunt”.
El curs “Filosofia per la Pau”, al qual s’hi han inscrit un centenar d’alumnes, s’impartirà des del 29 de setembre al 4 de desembre. El curs s’adreça als alumnes universitaris, a membres d’institucions, entitats i ONG per la pau i els drets humans, així com al públic en general.
En el curs s’analitzarà el pensament i l’acció d’alguns dels principals autors que han escrit sobre la guerra, el pacifisme, la desobediència civil i la no-violència a través dels seus textos. Entre aquests autors, s’analitzarà l’obra d’Immanuel Kant, Henry D. Thoureau, Lev Tolstói, Virginia Woolf, Albert Einstein i Bertrand Russell. Per a fer-ho, es comptarà amb la participació d’experts en aquests temes, com ara l’investigador “Ramón y Cajal” a la Universitat del País Basc, Antonio Casado, qui tractarà Henry D. Thoureau i l’ètica de la resistència. Per la seva banda, la coordinadora de l’Anuari de Moviments Socials de Betiko Fundazioa, Elena Grau, se centrarà en la mirada de Virgínia Woolf. A més, la directora de la Fundació Seminari d’Investigació per la Pau de Saragossa, Carmen Magallón, analitzarà el pacifisme antinuclear de Petra Kelly. El professor de Relacions Internacionals de la UAB, Rafael Grasa, exposarà una panoràmica del pensament i l’actuació en transformació de conflictes de Johan Galtung.
L’Oficina de Promoció de la Pau i els Drets Humans és la unitat de la Generalitat responsable de promoure una cultura de la pau i respecte als drets humans. Entre d’altres actuacions, es la impulsora de l'Institut Català Internacional per la Pau (ICIP).
19:00|. UPF (C/. Ramon Turró, 3. Aula 13007)|Barcelona (El Barcelonès)
Inauguració del curs "Filosofia per la Pau"