Aquest divendres, 24 d’octubre, tindrà lloc a la Casa de Cultura de Girona la jornada “L’acolliment lingüístic en el món del treball. IV jornada de presentació de materials i experiències”, que inaugurarà el delegat del Govern de la Generalitat a Girona, Jordi Martinoy. Es tracta d’una activitat formativa que també pretén ser un espai de trobada i d’intercanvi d’experiències dels diferents professionals.
La conferència inaugural, “Perspectives d’ocupació laboral de persones immigrades a Catalunya i importància de la formació lingüística”, anirà a càrrec de Ferran Camas, director de la Càtedra Immigració, Drets i Ciutadania de la UdG. Tot seguit hi haurà una taula rodona per posar en comú els punts de vista i les propostes de treball dels diferents agents implicats en l’acolliment lingüístic en el món del treball. Hi participaran Pere Bugés, secretari territorial de PIMEC Girona, Glòria Plana, directora del Servei d’Ocupació de Catalunya a Girona, Carles Bertran, coordinador del Centre d’Informació de Treballadors Estrangers (CITE) de CCOO de Catalunya, Xavier Albertí, gerent d’Embotits La Selva, i Mostafa Shaimi, mediador intercultural, que seran moderats per Dolors Barceló, tècnica del Pla d’acolliment del Centre de Normalització Lingüística de Girona.
Finalment, experts de diferents organismes presentaran set comunicacions breus sobre experiències didàctiques o de dinamització i sensibilització que poden ser útils per al conjunt dels assistents. El programa complet es pot consultar al web de la
Secretaria de Política Lingüística
Aquesta és una activitat organitzada per la Secretaria de Política Lingüística conjuntament amb els altres membres del Grup d’Immigració de la Comissió d’Organismes i Serveis per a la Normalització Lingüística a Girona (Consorci per a la Normalització Lingüística, Departament d’Educació -Equip LIC i Formació d’Adults-, Secretaria per a la Immigració, Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Girona i Servei Lingüístic de Comissions Obreres).