TURISME

L'Agència Catalana de Turisme viatja a Berlin amb més de 40 empreses i institucions per participar a la fira ITB

query_builder   5 març 2013 12:48

event_note Nota de premsa

TURISME

L'Agència Catalana de Turisme viatja a Berlin amb més de 40 empreses i institucions per participar a la fira ITB


·        El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) del departament d’Empresa i Ocupació, Xavier Espasa, encapçala la delegació catalana al certamen alemany.


·        L’estratègia de promoció online de l’ACT es presenta com a  model en les jornades professionals que tenen lloc en el marc del certamen.

 
L’Agència Catalana de Turisme (ACT), del Departament d’Empresa i Ocupació, participa aquesta setmana a la ITB de Berlín, una de les fires turístiques de referència a Europa que se celebra del 6 al 10 de març. La delegació catalana està encapçalada pel director de l’ACT, Xavier Espasa, qui viatja a l’ITB amb més de 40 empreses i institucions del sector turístic català amb el repte d’aprofitar la potencialitat d’aquest mercat estratègic per a Catalunya.
 
Entre d’altres trobades professionals, el director de l’ACT es reunirà amb el president de l’Automòbil Club Alemany (ADAC), l’associació d’automobilistes i turisme més important d’Europa, amb més de 18 milions de famílies alemanyes associades. Precisament, en col·laboració amb l’ADAC, l’ACT ha editat una guia de senderisme per promoure aquesta activitat arreu del territori català en el mercat alemany.
 
En unes jornades organitzades en el marc del certamen, l’ACT durà a terme una presentació sobre l’estratègia promocional online de Catalunya prenent com a exemple el facebook Catalunya Experience i una de les seves iniciatives pioneres: el primer viatge amb instagramers que organitza una destinació a l’Estat espanyol per promocionar-se turísticament.
 
Pel que fa a productes, es promocionarà de manera especial el turisme actiu, l’esportiu, amb motiu de les últimes incorporacions de municipis catalans al segell d’especialització Destinació de Turisme Esportiu (DTE), i també el turisme de golf, amb motiu de la celebració a Catalunya de l’IGTM, l’esdeveniment professional de referència en aquest segment.
 
 
CONVOCATÒRIA DELS MITJANS DE COMUNICACIÓ
 
ACTE:
 
 
DIA:
 
HORA:
 
LLOC:
 
 
Atenció als mitjans per part del director de l’Agència Catalana de Turisme a la ITB de Berlin
 
 
Dimecres, 6 de març de 2013
 
14.30h
 
Estand de Catalunya a la ITB. Pavelló: 4.2/203. Messe Berlin GmbH-ITB. Messedamm 22. D - 14055 Berlin
 


Catalunya a la ITB
 
La ITB és una de les fires més importants que se celebren a Europa. En l’última edició, hi van participar més de 10.600 expositors i van passar més de 170.000 visitants, dels quals més de 113.000 van ser professionals del sector turístic.
Catalunya assisteix a la ITB amb tot el seu potencial turístic per consolidar la seva posició entre les preferències dels alemanys. L’estand de l’Agència Catalana de Turisme a la ITB té 180 m2 i s’hi promocionaran les 9 marques turístiques catalanes.
A més, l’ACT, que disposa d’un Centre de Promoció Turística permanent a Alemanya, aprofitarà el certamen per mantenir contactes amb els principals turoperadors alemanys. 
 

Alemanya, tercer mercat emissor a Catalunya
 
Alemanya és el tercer mercat emissor de turistes a Catalunya. Durant l’any 2012 van arribar a Catalunya prop d’1,2 milions de turistes alemanys, xifra que suposa un increment del 14,9% respecte l’any anterior, que van generar uns ingressos superiors als 916 milions d’euros (un 6,3% més respecte la xifra de  2011).
 
El perfil del turista alemany que visita Catalunya té una capacitat adquisitiva mitjana-alta i, a més de la costa i el bon clima, viatja atret, especialment, per la cultura, el turisme actiu, l’oferta de lleure i la gastronomia.
 

Empreses i institucions catalanes presents a la ITB
 
A més de l’Agència Catalana de Turisme, a l’estand de Catalunya seran presents com a co-expositors:
 
·         Patronat de Turisme Costa Brava Girona
 
o   Oficina de Turisme de Castell- Platja d'Aro-S'Agaró
o   Oficina de Turisme de Blanes
o   Lloret Turisme
 
·         Turisme de Barcelona
 
·         Diputació de Barcelona
 
o   Consorci de Promoció Turística de Costa de Barcelona Maresme
o   Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès
o   Consorci de Promoció Turística del Baix Llobregat
o   Consorci de Promoció Turística del Garraf
o   Consorci de Promoció Turística de l’Anoia
o   Consorci de Promoció Turística del Bages
o   Consorci de Promoció Turística del Lluçanès
o   Consorci de Promoció Turística del Moianès
o   Osona Turisme
o   Consorci de Promoció Turística del Vallès Occidental
o   Consorci de Promoció Turística del Vallès Oriental
 
·         Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada
 
o   Patronat Municipal de Turisme de Cambrils
o   Àrea de Turisme de l'Hospitalet de L'infant I La Vall de Llors
o   Patronat Municipal de Turisme Salou
o   Patronat Municipal de Turisme de Tarragona
o   Patronat Municipal de Turisme de Torredembarra
o   Patronat Municipal de Turisme de Vendrell
o   Patronat Municipal de Turisme Vila-Seca

·         Empreses
 
o   Across Spain
o   Aqua Hotel
o   Avant Grup - Coach Fair Services In Barcelona
o   Barcelona Boutique Hotels
o   Best Hotels
o   Bravasol Viatges, S.A.
o   Circuit de Catalunya
o   Diagonal Hotels
o   Evenia Hotels
o   Group Incoming Dmc - Sit Events
o   H. Top Hotels & Resorts
o   PortAventura
o   Racc Travel
o   Rafaelhoteles
o   Sercotel Hotels
o   Torres
o   Viajes Olympia
o   Viatges Macuvi
o   Vueling Airlines S.A.

14:30|L'Agència Catalana de Turisme viatja a Berlin amb més de 40 empreses i institucions per participar a la fira ITB.Estand de catalunya a la ITB. Pavelló 4.2/203 (Messe Berlín GmbH-ITB. Messedamm 22. D - 14055)|Berlín (Alemanya)

El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, atendrà els mitjans en el marc de la ITB de Berlín, una de les fires turístiques de referència a Europa, que se celebra del 6 al 10 de març.