El professor i psiquiatra Luis Rojas Marcos apadrina la guia del TDAH de detecció i actuació en l'àmbit educatiu

query_builder   6 juny 2013 12:47

event_note Nota de premsa

El professor i psiquiatra Luis Rojas Marcos apadrina la guia del TDAH de detecció i actuació en l'àmbit educatiu

·         La guia, que demà es presentarà, contempla tres grans àmbits docents: la gestió de l’aula, el suport personalitzat i la col·laboració amb les famílies
 
El professor i psiquiatra Luis Rojas Marcos apadrinarà demà divendres la guia El TDAH: detecció i actuació en l’àmbit educatiu, conjuntament amb la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau. Una guia que va anunciar el passat octubre la consellera i que des de llavors s’ha completat amb les aportacions d’entitats i associacions professionals.
 
L’acte de presentació tindrà lloc divendres a partir de les 17h a la Fundació Catalunya Caixa de La Pedrera. Per part del Departament d'Ensenyament també hi assistiran el secretari de Polítiques Educatives, Joan Mateo; la directora general d’Educació Infantil i Primària, Alba Espot; el director general de Centres Concertats i Centres Privats, Miquel Garcia; la directora dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Barcelona Comarques, Montserrat Llobet; la directora dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Tarragona, M.Àngels González; i el director dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Lleida, Miquel Àngel Cullerés.
 
La guia de detecció i actuació del trastorn del dèficit d’atenció i hiperactivitat en l’àmbit educatiu, d’una banda, descriu en l’àmbit escolar els obstacles que suposa el TDAH per al desenvolupament harmònic dels infants i dels joves. De l’altra, dóna eines als docents per planificar les actuacions i les estratègies educatives que disminuiran els obstacles, en res­tringiran les conseqüències i impulsaran l’èxit personal i escolar dels alumnes amb TDAH.
 
Exemples de pràctiques docents que proposa la guia per aplicar a l’aula, són la utilització d’un pla visual de treball individual, la estratègia per realitzar una prova escrita, un pla individualitzat per aquest alumnat i un protocol per a tractar amb les famílies, entre d’altres.
 
 
20 minuts abans de l’inici de l’acte, la consellera d’Ensenyament atendrà els mitjans de comunicació.