El secretari de Comunicació del Govern, Josep Martí, presidirà la presentació de l’Informe de la comunicació a Catalunya 2011–2012, en un acte que tindrà lloc el dijous 25 de juliol, a les 12 hores, a la Sala d’Actes de Cotxeres del Palau Robert de Barcelona.
Intervindran en l’acte el rector de la Universitat Autònoma de Barcelona, Ferran Sancho; el director general de Comunicació i Gabinet de Presidència de Gas Natural Fenosa, Jordi Garcia Tabernero; el director de l’InCom-UAB, José Luis Terrón, i la coeditora de l’obra, Marta Civil i Serra, que presentarà les principals conclusions de la publicació. També hi assistirà el director general d’Atenció Ciutadana i Difusió, Ignasi Genovès.
L’Informe de la comunicació a Catalunya és un projecte biennal de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) que va néixer l’any 2000 i compta, per setena vegada consecutiva, amb el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Gas Natural Fenosa.
Per a aquesta edició, l’obra ha comptat amb la participació de 30 autors, procedents de nou universitats, públiques i privades i de l’àmbit professional, coordinats per un equip editor format per Marta Civil i Serra, José Joaquín Blasco Gil i Josep Àngel Guimerà i Orts. L’objectiu de l’obra és presentar una visió global i sintètica de la situació dels mitjans i dels diversos sectors de la comunicació durant els anys 2011 i 2012, en un període marcat per la crisi i les accelerades transformacions tecnològiques que estem vivint.
L'Informe de la comunicació a Catalunya 2011–2012 està estructurat en quatre grans apartats. La primera part analitza els diversos mitjans (premsa, ràdio, televisió i sector cinematogràfic), les indústries culturals del llibre, el fonograma, el vídeo i el videojoc i diversos temes transversals que afecten el conjunt del sistema comunicatiu català (polítiques de comunicació, publicitat, grups de comunicació, internet i telecomunicacions), a més de tractar dos aspectes clau d’aquest sistema: la comunicació de proximitat i la llengua. La segona part reflexiona sobre la gestació, l’estratègia i les aportacions de les polítiques de comunicació al Principat. La tercera part analitza l’estat de la recerca i els estudis universitaris de comunicació. Finalment, la quarta i última part recull les principals conclusions i reptes de futur, amb un esforç per aportar propostes concretes d’actuació.
L’Informe es publica, amb accés obert i gratuït, com a tercer volum de la col•lecció Lexikon Informes, una col•lecció especialitzada de la Direcció General d’Atenció Ciutadana i Difusió de la Generalitat de Catalunya, en format EPUB, un dels estàndards d’ús més corrent de llibre electrònic (http://www.llibreria.gencat.cat).




