- La directora general de Comerç i presidenta del Comitè Executiu del Consorci de Promoció Comercial de Catalunya (COCPA), Dolors Batallé, i el president de l'Associació Catalana de Productors Agraris i Comerciants de la Terra (ACPACT), Faustino Mora han signat un conveni de col·laboració per a la millora de la comercialització del producte agroalimentari català
- L'objectiu d'aquest conveni és promoure, sota la marca "Catalunyam", la comercialització dels productes agroalimentaris de qualitat produïts a Catalunya, especialment a través dels punts de venda tradicionals, com botigues, mercats i petites superfícies i poder atorgar així un valor afegit al producte
La directora general de Comerç i presidenta del Comitè Executiu del Consorci de Promoció Comercial de Catalunya (COPCA), Dolors Batallé, i el president de l'Associació Catalana de Productors Agraris i Comerciants de la Terra (ACPACT), Faustino Mora han signat un conveni de col·laboració per a la millora de la comercialització del producte agroalimentari català.
L'objectiu d'aquest conveni és promoure, sota la marca "Catalunyam", la comercialització de productes agroalimentaris de qualitat produïts a Catalunya, especialment a través dels punts de venda tradicionals, com són botigues, mercats i petites superfícies, i poder així atorgar un valor afegit al producte.
L'Associació Catalana de Productes Agraris i Comerciants de la Terra (ACPACT), és una associació sense ànim de lucre que es va constituir el 22 de maig passat i que està integrada per l'Associació de Mercats Municipals de Barcelona (AMMB), la Unió de Pagesos (UP) i la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) amb la finalitat de promoure una relació comercial més directa entre els productor si els mercats municipals i petits comerços, a partir dels criteris de qualitat i proximitat.
De la seva banda, el COPCA ?organisme adscrit al Departament d'Innovació, Universitats i Empresa? du a terme el Pla de Dinamització del Comerç Urbà 2006-2009, que inclou entre els seus eixos d'actuació el de millorar les estructures de comercialització del sector primari per tal d'ajudar a la competitivitat comercial d'empreses productores de productes agroalimentaris de qualitat i afavorir el seu accés als mercats.
En aquest context, el COPCA vol contribuir amb aquesta iniciativa, donant suport als processos de cooperació empresarial i a la integració dels productors en el canal de distribució. Per aquest motiu, i en virtut del conveni signat, el COPCA assumeix el 50% del cost de la iniciativa, amb un màxim de 60.000 euros.
El projecte s'articularà en dues fases. En un primer moment, l'ACPACT endegarà, el disseny, creació i promoció de la imatge de la marca "Catalunyam" en els punts de venda, centrant-se, en que el producte compleixi les normes de comercialització i etiquetatge vigents i que s'etiqueti amb la marca creada, associant-lo per tant, a producte de proximitat. En la segona fase ?un cop consolidada la marca? es passarà a una uniformitat de l'embalatge i presentació del producte, així com d'altres actuacions de naturalesa anàloga o complementària.