El director territorial d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural, Xavier Vicens Burgués, ha fet arribar una carta a 311 empreses del Camp de Tarragona en la qual demana la seva implicació en la promoció dels productes catalans amb Denominació d'Origen Protegida (DOP) i Indicació Geogràfica Protegida (IGP).

En aquest sentit, Vicens manifesta, en aquesta carta, que una manera d'impulsar els productes catalans de qualitat seria tenint-los presents a l'hora d'organitzar celebracions d'empresa o de confeccionar els lots de Nadal.

Entre altres productes, el director territorial destaca les denominacions d'origen protegides Oli de Siurana i Avellana de Reus, les indicacions geogràfiques protegides Patates de Prades i Calçot de Valls, el peix blau de Tarragona, i els vins amb denominació d'origen Catalunya, Montsant, Tarragona, Conca de Barberà, Penedès i DOQ Priorat.

En la carta, el director territorial explica que els agricultors i ramaders de les nostres comarques han fet un gran esforç per millorar la qualitat dels productes de les seves explotacions, cosa que s'ha vist recompensada per les excel.lents crítiques que n'han fet diversos experts gastrònoms. Però hi afegeix que la societat no valora prou aquests canvis qualitatius. "Encara trobem cartes de vins que obliden les nostres denominacions d'origen i fins i tot percebem que en molts àpats institucionals o d'entitats culturals o esportives aquests productes no estan inclosos en els menús", assegura Vicens.