El Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, a través de l'Institut Català de les Indústries culturals (ICIC), i l'Ajuntament de Vic, a través de l'Institut Municipal de Promoció Econòmica de Vic (IMPEVIC), signaran, per primera vegada, un contracte programa que defineix amb precisió els objectius del Mercat de Música Viva de Vic.
L'acord reforça el paper del Mercat de Música Viva
El secretari de Cultura de la Generalitat de Catalunya,
Nou director
En aquest marc, es nomenarà Lluís Puig i Gordi nou director artístic de l'MMVV. Productor i promotor musical i de dansa, des de l'any
Línies programàtiques de l'MMVV
Segons indica el contracte programa, el Mercat de Música Viva de Vic reforçarà la participació dels programadors i els artistes dels territoris de parla catalana, amb l'objectiu d'enfortir el mercat interior a tots els nivells. L'MMVV tindrà cura que la programació sigui d'interès per als programadors tant públics com privats dels territoris de parla catalana. Així mateix, s'engegarà una línia de coproduccions d'espectacles adreçats al mercat català.
L'MMVV vol ser també una cita de referència per als professionals estrangers potencialment interessats en les propostes musicals que sorgeixen de Catalunya. Amb aquest objectiu, el contracte programa potenciarà els acords de col·laboració per a l'exportació amb d'altres territoris l'estat, amb països mediterranis i, en general, de tot Europa.
L'ICIC i l'IMPEVIC col·laboraran estretament per coordinar i potenciar l'Off Mercat amb la voluntat de continuar treballant per afavorir la professionalització del sector i la creació de nous públics. Per això, l'MMVV incrementarà la implicació de la població de la ciutat de Vic i comarca i fomentarà la seva vinculació com a públic o com a part col·laboradora amb l'organització i, especialment, la d'aquells sectors relacionats amb el sector de la música com ara les empreses discogràfiques, els programadors, els mànagers, les sales de música en viu, la premsa musical o les botigues de discos.
Estructura del Mercat
El contracte programa enforteix la col·laboració entre el Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació i l'MMVV amb la creació d'un Comitè de Direcció que establirà les línies estratègiques que marcaran l'organització, la gestió i la promoció del Mercat, vetllarà perquè la direcció artística s'adeqüi a l'encàrrec, i farà l'avaluació periòdica de l'estat i evolució del projecte.
Les aportacions econòmiques de les administracions per al període 2008-2011 queden definides en el Contracte Programa de la manera següent: el Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació aportarà 2.200.000 euros i l'Ajuntament de Vic, 885.000 euros.