El Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural (DAR), a través de l'empresa pública Promotora d'Exportacions Catalanes SA (PRODECA), del DAR, organitza, conjuntament amb la Cambra de Comerç de Barcelona, una missió comercial a l'Índia, adreçada a les empreses catalanes del sector d'alimentació i begudes, que tindrà lloc del 6 al 14 de desembre, a les ciutats de Nova Delhi - Bombai.
La presidenta de PRODECA, Montserrat Gil de Bernabé, viatjarà, juntament amb la delegació empresarial, amb una agenda pròpia. Durant l'estada a Nova Delhi i Bombai, Gil de Bernabé s'entrevistarà amb diferents institucions de la zona, així com amb associacions sectorials i organitzadors firals. L'objectiu és realitzar una prospecció de les necessitats i de les possibilitats d'organitzar actuacions per aprofundir en les relacions comercials amb el país.
Pel que fa a la delegació, els empresaris catalans es reuniran amb importadors d'aquella zona a les ciutats de Nova Delhi i Bombai. En aquest sentit, PRODECA ha comptat amb el suport de Copca per a l'organització de l'agenda de trobades individualitzades per sectors, amb importadors especialitzats en cada un d'ells. Per als dies 7 i 8 de desembre, també està prevista la visita a la fira IFE Índia 2007.
Empreses participants:
Albet i Noya/ vi i cava / Sant Pau Ordal (Alt Penedès)
Espelt Viticultors / vi / Vilajuïga (Alt Empordà)
Lluch Essence /aromes, essències / El Prat del Llobregat (Baix Llobregat)
Matortrip / maquinària per als escorxadors / Vic (Osona)
Ferce, SA / carn de porc, oví, vacum / Martorelles (Vallès Oriental)
Murgaca / carn d'oví / Balaguer (Noguera)
Sucarn / carn de vacum, porc / Barcelona
Alimentaria Exhibitions / organització fires alimentàries / Barcelona
Namana Impex, SL / vi i cava / Barcelona
Xop Conserves de Ponent /conserves de bolets i olis / Juneda (Garrigues)
Asiaimport189 / oli d'oliva / Barcelona
Embotits Calet / embotits, pernil curat / Olot (Garrotxa)
La República Federal Democràtica de l'Índia, amb 3.287.263 quilòmetres quadrats, és, amb més de 1.000 milions d'habitants, el segon país més poblat del món i les previsions apunten que a mitjans de segle superarà a Xina en població. Dins d'aquell immens país, prop de 300 milions d'habitants tenen poder de compra i al voltant d'uns noranta milions tenen rendes que els permeten una capacitat de consum comparable a la dels països europeus. Aquestes xifres mostren un mercat de dimensions difícilment comparables (en l'actualitat és el quart país en poder de compra del món) i amb tasses de creixement econòmic constantment superiors al cinc per cent, el que la configura com una de les economies en desenvolupament amb majors ritmes d'expansió. El gran potencial del seu dividend demogràfic i la continuïtat del procés de liberalització de l'economia converteixen a l'Índia en un mercat de futur.
05 de desembre de 2007