Canal Salut: Estratègia multicanal de relació amb la ciutadania

query_builder   5 març 2012 13:59

event_note Nota de premsa

Canal Salut: Estratègia multicanal de relació amb la ciutadania

Salut presenta les experiències tecnològiques més innovadores posades en marxa per assolir els objectius del Pla de Salut 2011-2015

 

La plataforma Canal Salut obre noves possibilitats de relació, comunicació i interacció entre la ciutadania, els professionals i l'administració

 
 
Avui dilluns 5 de març, s’ha presentat en roda de premsa l’estratègia del Departament de Salut a Internet a través del Canal Salut (http://canalsalut.gencat.cat), una eina fonamental per a impulsar i assolir els principals objectius del Pla de Salut, com la promoció d’hàbits de vida saludable, la potenciació de la capacitat dels ciutadans per prendre decisions formades i informades sobre la cura de la pròpia salut, o la millora de l'accés dels ciutadans als serveis sanitaris, entre d’altres.
 
A través de la consolidació del Canal Salut com a plataforma multicanal, el Departament de Salut pretén facilitar l’accés als ciutadans, professionals i entitats als serveis i recursos electrònics relacionats amb temes de salut, per tal de fomentar la corresponsabilitat i el bon ús del sistema sanitari, establir una estratègia comú per incrementar els serveis i continguts relacionats amb temes de salut a disposició dels agents del sistema, i oferir solucions tecnològiques de suport al sector salut.
 
Joan Guanyabens, conseller delegat de l’Agència d’Informació, Avaluació i Qualitat en Salut i coordinador general de les TIC del Departament de Salut, ha presentat la plataforma del Canal Salut com a nou espai que obre noves possibilitats de relació entre la ciutadania, els professionals i l'administració, emfatitzant conceptes clau com la transparència, el rendiment de comptes, la personalització de serveis i l'accés en línia a la informació, elements que guien la transformació del sistema de salut de Catalunya.
 
Canal Salut neix com el web sanitari de referència en català i aglutina en un mateix portal tota la informació sanitària rellevant, veraç, clara, actualitzada, i amb garantia científica, que és un dels grans valors del sistema sanitari.
 
Experiències tecnològiques innovadores
A la roda de premsa també s’han exposat algunes de les experiències tecnològiques més innovadores que s’han posat en marxa dins de l’estratègia de serveis del Departament de Salut:
 
- Open Data i xarxes socials a l’Administració:
Jordi Graells, coordinador de Continguts i Innovació de la Direcció General d’Atenció Ciutadana del Departament de Presidència, ha presentat l’obertura de dades (http://dadesobertes.gencat.cat), un servei estratègic per a l'Administració de la Generalitat de Catalunya. La incorporació de dades epidemiològiques i altres serveis de salut serà molt rellevant perquè la ciutadania i les organitzacions d’aquest àmbit percebin clarament el valor que aporten i el rol que les dades poden acabar tenint en aquest sector com un actiu de primer ordre.
 
 
- Diagnosticat:
Ermengol Coma Redon, tècnic de Sistemes d’Informació dels Serveis d’Atenció Primària (SISAP) de l’Institut Català de la Salut (ICS), ha estat l’encarregat d’exposar el servei Diagnosticat (http://4.sisap.cat/diagnosticat), un projecte de dades obertes d’informació epidemiològica que té com a objectiu principal oferir al ciutadà informació rapida i fiable dels diagnòstics més rellevants de l’atenció primària a Catalunya.
 
 
- Canal Diagnòstic per la Imatge: En el marc de Canal Salut, s'ha creat aquest web temàtic (http://diagnosticperlaimatge.gencat.cat) que ha explicat Josep Fusté, responsable de Planificació de Serveis i del Mapa Sanitari del Departament de Salut. Des del punt de vista dels ciutadans, el web ofereix un apartat d’explicació detallada de les diferents exploracions i preguntes freqüents relacionades amb el procés diagnòstic. A banda, amb l’objectiu de compartir el coneixement que facilita la tecnologia, s’han confeccionat uns continguts adaptats per als professionals dins del canal, entre els quals destaquen les fitxes RX i les recomanacions sobre indicacions més adequades de proves de diagnòstic per la imatge amb el consens dels professionals experts.
 
- Carpeta Personal de Salut i pla de medicació individual:
Pilar López, directora funcional de Recepta electrònica (www10.gencat.cat/catsalut/cat/recepta_electronica.htm), i Elisenda Carrau, responsable operativa de la Història Clínica Compartida (HC3) i de la Carpeta Personal de Salut (www.gencat.cat/salut/carpeta), s’han encarregat d’exposar aquests serveis que, dins de la voluntat del Departament de Salut de promoure la cura de la pròpia salut, posen a l'abast de la ciutadania el seu pla de medicació individual que ara ja pot ser també consultat mitjançant la Carpeta Personal de Salut. Aquesta nova funcionalitat, que s’afegeix als continguts i serveis ja existents a la Carpeta, permetrà que els ciutadans puguin accedir al seu Pla de Medicació, així com a informació sobre la prestació farmacèutica que s'ofereix a través del sistema de Recepta Electrònica.
 
- Sistema de control de la hipertensió arterial amb la col·laboració de les farmàcies: La finalitat d’aquest projecte és fer un seguiment des dels Equips d’Atenció Primària (EAPs) dels pacients amb tensió arterial alta a través d’un control telemàtic de la presa de la tensió arterial realitzat des de les oficines de farmàcia. Òscar Solans, director del servei d’Atenció Primària Vallès Occidental de l’Institut Català de la Salut (ICS), ha explicat els principals objectius d’aquest projecte, que són augmentar l’accessibilitat i el control als pacients hipertensos, reduir el número de visites de control als EAPs i augmentar l’eficiència en la relació cost-efectivitat.

1  

Fitxers adjunts

Canal Salut

Canal Salut
12 PRESENTACIO CANAL SALUT | 947