El grup tècnic de treball de la Taula Estratègica de l'aeròdrom d'Igualada-Òdena centra la seva reunió en l'estudi de diferents propostes sobre el Pla de Negoci de l'aeròdrom

L'objectiu del Pla de Negoci de l'aeròdrom i de les activitats que es defineixin és el de dinamitzar l'aeròdrom i generar una massa crítica de potencials usuaris

query_builder   7 març 2012 20:45

event_note Nota de premsa

El grup tècnic de treball de la Taula Estratègica de l'aeròdrom d'Igualada-Òdena centra la seva reunió en l'estudi de diferents propostes sobre el Pla de Negoci de l'aeròdrom

L'objectiu del Pla de Negoci de l'aeròdrom i de les activitats que es defineixin és el de dinamitzar l'aeròdrom i generar una massa crítica de potencials usuaris

Durant la reunió del grup Tècnic, presidida pel delegat del Govern, Jordi Moltó, s'ha informat que la Generalitat de Catalunya està tramitant el Pla Director Urbanístic Aeroportuari d’Igualada-Òdena (PDUA), que és un nou instrument de planejament previst a la normativa urbanística aprovada arran de la legislació de simplificació administrativa, i que servirà per englobar el Pla Director aprovat l’any 2006 i el Pla Especial e estava en fase d’al·legacions.
El grup tècnic de treball de la Taula Estratègica de l'aeròdrom d'Igualada-Òdena ha centrat la sessió del mes de març a estudiar les propostes de les diferents institucions i entitats sobre el Pla de Negoci de l'aeròdrom. Aquest anàlisi, que s'ha portat a terme en base a les aportacions realitzades d'entrada pel Consell Comarcal de l'Anoia, ha comptat amb la participació activa de tots els assistents, i ha suposat  l'inici del procés d'elaboració conjunta d'un document estratègic sobre les activitats que, a curt i mig termini, es puguin desenvolupar al voltant d'aquesta infraestructura, d'acord amb la normativa  aeroportuària i urbanística. L'objectiu del Pla de Negoci de l'aeròdrom, i de les activitats  concretes que s'acabin definint, és el de dinamitzar l'aeròdrom i generar una massa crítica de potencials usuaris que garanteixen la viabilitat futura de la infraestructura i que justifiquin les inversions que s'hi realitzin.


D'altra banda, s'ha informat que la Generalitat de Catalunya està tramitant el Pla Director Urbanístic Aeroportuari d’Igualada-Òdena (PDUA), que és un nou instrument de planejament previst a la normativa urbanística aprovada arran de la legislació de simplificació administrativa, i que servirà per englobar el Pla Director aprovat l’any 2006 i el Pla Especial e estava en fase d’al·legacions. El PDUA està previst que s'aprovi en un termini d'uns sis mesos i preveurà el desenvolupament per fases de la infraestructura aeroportuària per adequar-la a les necessitats de cada moment i assolir d'aquesta manera la seva viabilitat.


Finalment, la Generalitat de Catalunya ha aportat el Programa d'actuacions per a l'adequació de l'Aeròdrom d'Igualada-Òdena com a infraestructura d'ús públic, de conformitat amb les normes tècniques de disseny i operació d'aeròdroms d'ús públic (RD 1189/2011), que el Consorci de Gestió de l'Aeròdrom d'Igualada-Òdena (format pels ajuntaments d'Igualada i d'Òdena) va presentar el passat dia 22 de febrer a l'Administració de l'Estat.