El Departament de TES té actualment en redacció el projecte constructiu de la variant d’Olot, que enllestirà a finals d’aquest any. El projecte desenvolupa el traçat de la variant, un cop es van aprovar els estudis corresponents i es va completar la tramitació mediambiental.
La variant d’Olot tindrà una longitud de 4,5 quilòmetres, comptarà amb quatre carrils i transcorrerà en la major part en túnel o viaducte. El traçat s’inicia al final de la futura variant de les Preses, al sud d’Olot i discorre per l’oest del nucli urbà, fins a enllaçar amb l'N-260.
La futura carretera estarà formada per dues calçades, separades per una mitjana, amb dos carrils de 3,5 metres d’amplada cadascuna. Cal remarcar que el traçat inclou la formació d’un túnel per tal de minimitzar l’afectació a la zona Volcànica de la Garrotxa, de 2,4 quilòmetres. Així mateix, es preveuen dos viaductes que sumen una longitud de més de 500 metres.