
CONSUM
CONSUM
query_builder 21 març 2012 16:29
event_note Nota de premsa
CONSUM
L’Escola del Consum de Catalunya (ECC) s’instal·la a Tortosa amb l’objectiu d’impulsar l’educació en consum dels escolars de les Terres de l’Ebre. El director de l’Agència Catalana del Consum, Alfons Conesa, acompanyat de la directora dels serveis territorials del Departament d’Empresa i Ocupació a Terres de l’Ebre, Mercè Miralles, ha presentat avui l’estada de l’ECC territorial a Tortosa i comarques properes. Es preveu que facin tallers de l’Escola uns 1.220 alumnes.
CURS
|
03-04
|
04-05
|
05-06
|
06-07
|
07-08
|
08-09
|
09-10
|
10-11
|
11-12
|
Total
|
Bcn
|
1.449
|
2.818
|
3.762
|
11.180
|
9.472
|
10.318
|
10.771
|
12.036
|
7.094
|
68.900
|
Territori
|
----
|
----
|
3.942
|
3.921
|
6.603
|
6.181
|
6.019
|
6.538
|
4.898
|
38.102
|
TOTAL alumnes
|
1.449
|
2.818
|
7.704
|
15.101
|
16.075
|
16.499
|
16.790
|
18.574
|
11.992
|
107.002
|
Nivell educatiu
|
Taller
|
Educació primària
|
Veig, veig... de quin color és? Diversitat d'establiments de compra
Es reflexiona sobre la diversitat d'establiments de compra i els seus productes. Aquest taller és un escenari per treballar les sensacions i les emocions que ens influeixen a l'hora de consumir.
|
Nyam, nyam... què hi ha per berenar? El berenar, l'alimentació i el consum
El taller proposa reflexionar sobre el moment de comprar el berenar, els criteris de tria i els processos i actituds pròpies de l'acció de comprar.
|
|
A què juguem? Reflexionar sobre l'ús de la joguina a partir dels regals
El taller reflexiona sobre la diversitat d'oferta de joguines i el seu valor social.
|
|
Em faig gran? Gestió d'una festa d'aniversari: consum i responsabilitat
A partir de l’organització d’una festa d’aniversari, es reflexiona sobre els canvis socials i personals que s'esdevenen a mesura que ens fem.
|
|
Em compres un somriure? Els productes i les emocions
El taller analitza què es pot comprar segons els criteris legals que defineixen la persona com a consumidora amb uns drets i uns deures concrets. També es tracta la compra de productes associada al consum d'emocions i valors socials.
|
|
Què fem aquesta tarda? Les activitats d'oci i els nostres drets i deures
Durant el temps d'oci prenem un seguit de decisions que impliquen actes de consum. Aquest taller es centra en la gestió de l’oci i n’analitza tant els aspectes externes (equipaments, amics, família...) com les decisions individuals (gustos, drets i deures, limitacions personals...).
|
Nivell educatiu
|
Tipus de taller
|
Taller
|
Educació secundària
|
Globals
|
Què em poso aquest matí? La roba i els criteris de compra
En aquest taller s'identifiquen els factors que influeixen a l'hora d'escollir tots aquests productes necessàries per a la vida diària: per tal de descobrir els diferents criteris que es poden considerar a l'hora de prendre la decisió de compra: econòmics, ecològics, legals, de salut i de moda.
|
És dissabte, què fem? La gestió de l'oci i el seu pressupost
Aquest taller tracta de la presa de decisions en la gestió de l'oci, centrant-se en el consum de serveis (discoteques, cinemes, salons recreatius...).
|
||
Específics
|
Quines regles té el consum? Drets i deures en el món del consum
Es reflexiona sobre els drets i deures de la persona consumidora i les diferents vies de resolució de conflictes.
|
|
Missatges o missatgers? La publicitat a la vida quotidiana
Aquest taller tracta de les estratègies que utilitza la publicitat per cridar l'atenció dels consumidors. També es planteja si aquest sector ha d’estar sotmès a algun tipus de regulació.
|
||
On tinc els meus diners? Estalvi i despesa (diners)
Aquest taller reflexiona sobre la manera de gestionar els diners propis utilitzant la diversitat de serveis bancaris.
|
||
La xocolata és dolça per a tothom? Consum solidari
Es pren com a referència el recorregut del cacau i la seva transformació per analitzar els agents que intervenen a l’hora de produir-lo i comercialitzar-lo. A partir d’un joc virtual, l’alumnat decideix com intervenir en el procés considerant criteris d’equitat, justícia social i sostenibilitat.
|
||
L'aigua està sempre en equilibri? Consum sostenible
A partir d’un fenomen proper i quotidià a l’alumnat com és el consum d'aigua, es reflexiona sobre el seu ús i valor. Mitjançant una dinàmica que integra jocs d’atzar, es fa un recorregut des de l’origen de l’aigua fins al seu consum final, integrant en aquesta reflexió pedagògica factors econòmics, ambientals, socials i culturals.
|
Nivell educatiu
|
Tipus de taller
|
Taller
|
Educació especial
|
Global
|
Què em poso aquest matí? La roba i els criteris a l'hora d'escollir-la
Es treballa el consum de manera global i quotidiana a partir de l'anàlisi de diferents tipus de roba. S'analitza la roba "per dins" (les seves propietats, l'origen i la cura dels teixits) i la roba "per fora" (els colors, la funcionalitat i els contextos en els quals s’utilitza).
|
Específics
|
Missatges o missatgers? La publicitat i els suports publicitaris
Analitzant diferents anuncis, l'alumnat identifica la publicitat com a un fenomen present en la vida quotidiana i s'endinsa en els mecanismes que utilitzen els anuncis per aconseguir els seus objectius.
|
|
Em serveixen els serveis? Contractació i ús
Es reflexiona sobre la diferència entre béns i serveis i sobre les característiques diferencials de la contractació de serveis.
|
1