Ensenyament reafirma amb les dades de l'avaluació de 4t d'ESO la necessitat de reforçar les matemàtiques

query_builder   30 març 2012 15:00

event_note Nota de premsa

Ensenyament reafirma amb les dades de l'avaluació de 4t d'ESO la necessitat de reforçar les matemàtiques

  • La consellera d’Ensenyament ha presentat aquest matí els resultats de la prova d’avaluació de 4t d’ESO.
  • La prova s’ha realitzat per primera vegada als centres educatius catalans i avalua les competències de 59.423 alumnes.
  • Segons Irene Rigau, “el que busquem amb aquesta prova és entendre més, poder saber allà on hi ha disfuncions al sistema per tal de poder intervenir-hi millor”.
  • Els resultats refermen la proposta de la conselleria Rigau d’incrementar les hores de matèmàtiques a l’ESO passant de 420 a 490.
Foto
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha presentat aquest matí en roda de premsa els resultats de la prova d’avaluació de 4t d’ESO. Unes proves que s’han realitzat per primer cop als alumnes de 4t d’ESO de tots els centres catalans i que avaluen les competències en finalitzar l’etapa obligatòria en llengua catalana, llengua castellana, llengua estrangera –anglès i francès- i matemàtiques.
 
Els resultats de les competències avaluades són els següents:
-          La mitjana en llengua catalana és de 72,8
-          La mitjana en llengua castellana és de 73,9
-          La mitjana en llengua anglesa (en el cas dels alumnes que la tenen com a primera llengua estrangera) és de 67,4
-          La mitjana en llengua francesa (en el cas dels alumnes que la tenen com a primera llengua estrangera) és de 78
-          La mitjana en matemàtiques és de 64
 
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha destacat que “el que busquem amb aquesta prova és entendre més, poder saber allà on hi ha disfuncions al sistema, per tal de poder intervenir-hi millor”. L’objectiu, ha afegit, “és intentar portar a l’avaluació aquells elements que han de millorar els resultats i els rendiments dels nostres alumnes”.
 
Segons Rigau, “no es tracta de saber en què anem més bé o menys bé. Es tracta d’intentar enfortir les coresponsabilitats per millorar el sistema educatiu, una coresponsabilitat on també hi ha de participar les famílies”.
 
Els resultats obtinguts en competència matemàtica (64) reafirmen la intuïció del Departament d'Ensenyament que calia reformular les matemàtiques en el currículum. És per aquest motiu que Ensenyament incrementarà el proper curs escolar les hores d’aquesta matèria passant de les 420 a les 490 hores.
 
Segons Rigau, és important reforçar la lectura, “ja que tenim identificada l’expressió escrita com una de les àrees que cal millorar. La lectura és important per a totes les àrees del currículum, des de la llengua a les matemàtiques”. És per això que Ensenyament va posar en marxa l’Impuls de la Lectura aquest curs escolar per treballar de forma transversal la comprensió i expressió lectora.
 
La titular d’Ensenyament ha destacat la importància de tenir els resultats poc després de la realització de les proves: “l’eficàcia està en la distància entre el moment de la prova i els resultats, això fa que la utilitat de la informació obtinguda sigui més alta”. El fet de fer les proves el mes de febrer i de tenir els resultats a finals de març, dóna un marge de temps per tal que els centres puguin treballar i si cal, durant l’estiu, per tal que els alumnes puguin millorar. Rigau ha recordat que els resultats de la prova s’integren en la nota de l’ESO.
 
La consellera ha afirmat que “els resultats ens permet tenir identificat allò que no funciona i ens planteja el repte d’intentar millorar els resultats. Demostra que una de les prioritats del país és la lluita contra el fracàs escolar”.
 
La consellera Rigau també ha destacat que per millorar els resultats, com en el cas de les matemàtiques, “cal un 4t d’ESO que diferenciï les seves ofertes i itineraris. Perquè hi ha un col·lectiu que té dificultats i que ara no té prou resposta”.
 
Informació per a les famílies
 
Els pares i mares rebran un informe dels nivells assolits pel seu fill/a en cadascuna de les competències. Alhora, disposaran de més detall de cadascuna de les competències, com ara el nivell alhora de: valorar les característiques del text i sintetitzar-ne el contingut, aplicar les normes ortogràfiques, resoldre problemes sobre espais físics i objectes o utilitzar fraccions i decimals en diferents contextos, entre d’altres.
 
El centre educatiu, de la seva banda, sabrà quins són els resultats del centre en cada competència i sabrà en quin nivell se situa (baix, mitjà-baix, mitjà-alt o alt) respecte la mitjana global de Catalunya. A més, també sabrà quin percentatge del seu alumnat se situa en cadascuna d’aquestes franges en cada competència.
 

3  

Fitxers adjunts

Tall de vídeo consellera

Tall de vídeo consellera
FLV | 4350

Fotografia

Fotografia
JPG | 2124

Roda de Premsa 4t ESO

Roda de Premsa 4t ESO
PDF | 281