El cinema mut de Fritz Lang, protagonista del mes de maig a la Filmoteca de Catalunya

query_builder   16 abril 2012 16:39

event_note Nota de premsa

El cinema mut de Fritz Lang, protagonista del mes de maig a la Filmoteca de Catalunya

  • Oferirà un cicle sobre el cineasta en què totes les sessions comptaran amb l’acompanyament musical dels mestres Joan Pineda i Isaac Becerra
Fritz Lang
La Filmoteca de Catalunya programarà del 17 d’abril al 25 de maig un cicle dedicat al cinema mut del cineasta austríac Fritz Lang. La mostra inclou nou títols, la pràctica totalitat del cinema mut de Lang, que comptaran amb l’acompanyament musical dels mestres Joan Pineda i Isaac Becerra. El cicle no inclou el film Die Nibelungen, que es programarà l’any 2013, coincidint amb la versió operística que n’oferirà el Gran Teatre del Liceu.
 
Com a entitat encarregada de la difusió del patrimoni fílmic, la Filmoteca de Catalunya col·labora amb les filmoteques i arxius que fan aquesta mateixa funció arreu del món. Provinents de la Fundació Murnau, institució dedicada a la preservació i restauració del patrimoni fílmic alemany, la Filmoteca ha programat tot el cinema mut de Fritz Lang existent amb còpies noves i versions integres. Amb aquest cicle, i la retrospectiva de l’etapa americana que va programar l’any 2008, la Filmoteca recull tota la seva producció.      
 
D’origen austríac, Fritz Lang (Viena, 1890) va esdevenir juntament amb F. W. Murnau, el representant més prestigiós de l’expressionisme alemany gràcies a obres mestres com ara Die Nibelungen/Els Nibelungs, Metrópolis o M. Amb l’arribada de Hitler al poder va abandonar Alemanya per instal·lar-se als EUA del 1936 fins el 1958, data en què va retornar al seu país.
 
En aquest cicle sobre el cinema mut de Lang l’espectador hi pot trobar el superespia i el supercriminal –el Haghi de Spione i el famós Dr. Mabuse–; així com la fascinació per l’aventura i l’exotisme –el Japó de Harakiri i les tribus imaginàries de Die Spinnen– i les terribles premonicions d’una mort esdevinguda companya familiar –Der müde Tod–; una societat que transforma els treballadors en esclaus –Metropolis–, o un coet usat com a arma –Frau im Mond. El Lang que es projecta cap al futur inventa el que serà –per exemple, el compte enrere per als llançaments de naus a la lluna– o el que comença a ser –l’organització del treball fordista.
 
Els títols i horaris de les projeccions del cicle són les següents:
 
Die Spinnen, 1. Teil - Der goldene See/
Les aranyes, 1. El llac daurat , 1919
 
Dimarts 17/04 - 22.00 Sala Laya
Dijous 19/04 - 19.00 Sala Laya
Die Spinnen, 2. Das Brillantenschiff/
Les aranyes, 2. El vaixell dels brillants, 1920
D  Divendres 20/04 - 17.00 Sala Chomón
Dissabte 21/04 -  22.00 Sala Chomón
Harakiri, 1919
 
Diumenge 22/ 04 - 21.30 Sala Chomón
Dimarts 24/04 - 22:00 Sala Laya
Der müde Tod/La mort cansada. Frizt Lang 1921
 
Dimecres 25/04 - 20.00 Sala Chomón
Dijous 26/04 - 19.00 Sala Laya
Doktor Mabuse, der Spieler/El doctor
Mabuse (primera part), 1921
Diumenge 29/04 - 19.30 Sala Laya
Dimarts 1/05  - 17.00 Sala Chomón
Doktor Mabuse, der Spieler. Inferno - Menschen der Zeit/ El doctor Mabuse (segona part), 1922
Dimecres 2/05 – 20.00 Sala Chomón
Dijous 6/05 – 19.00 – Sala Chomón
Frau im Mond La dona a la lluna,  1928
Dijous 17/05  – 19.00 Sala Laya
Dimarts 22/05 – 20.00 Sala Chomón
Metropolis/Metropolis, 1926
 
Diumenge 13/05 – 19.30  Sala Laya
Dimecres 16/05 – 20.00  Sala Chomón
Spione/Els espies, 1928.
 
Dijous 24/05  – 19.00  Sala Laya
Divendres 25/05 – 19.30 Sala Chomón