Les obres del carril bus-VAO que s’està construint a la C-58 entre el nus de Ripollet i Barcelona comportaran restriccions al trànsit a l’entrada a Barcelona per la C-17, la nit de dilluns, 23, a dimarts, 24 d’abril. Concretament, les tasques de muntatge de l’estructura auxiliar necessària per a l’execució d’un tram del nou viaducte de la C-58 proper a la C-17 requeriran el tancament, per motius de seguretat viària, dels dos carrils d’entrada a Barcelona per la C-17, a l’altura de l’encreuament amb l’N-150 (entre Montcada i Reixac i Barcelona).
Aquesta afectació es durà a terme entre les 23h i les 5,30 hores. L’itinerari alternatiu per accedir a Barcelona serà accedir a l’N-150 des de la C-17 fins al nus de Ripollet, per tal d’incorporar-se a la C-58 fins a Barcelona. D’altra banda, des de l’N-150 es pot accedir al polígon de Can Cuiàs per tal de dirigir-se cap als barris de Ciutat Meridiana i Vallbona.
El viaducte que s’està muntant en el marc de les obres del carril bus-Vao té una longitud de 810 metres. El viaducte s’està muntant tram a tram, mitjançant una màquina llençabigues que es va recolzant sobre les piles ja construïdes. Actualment, ja s’han executat 11 dels 16 que conformen el viaducte, i dilluns s’iniciaran els treballs de recolzament per a l’execució del tram número 12.
Millora de la mobilitat en transport públic
El carril d’ús exclusiu per autobusos i vehicles d’alta ocupació (VAO) discorrerà segregat de la resta de carrils de la C-58, per l’actual mitjana de la autopista. Tindrà una longitud de 6,8 quilòmetres, i una amplada de 10 metres, amb dos carrils de circulació, que es podran utilitzar en sentit Barcelona i en sentit Vallès, en funció de les necessitats de mobilitat.
Les obres es van iniciar a finals del 2008; actualment s’està treballant al llarg de tota la traça i bona part de les estructures previstes estan executades o en fase molt avançada. Es preveu que els treballs concloguin l’estiu vinent i un cop finalitzades, s’iniciarà el període de proves de funcionament del carril bus-VAO.
Aquesta actuació millorarà la capacitat viària d’una de les carreteres que registra mes densitat de trànsit de Catalunya, amb una circulació d’uns 154.000 vehicles diaris. L’objectiu d’aquesta obra és fomentar l’ús del transport públic col·lectiu i dels vehicles amb alta ocupació, que disposaran d’una via exclusiva que els permetrà assolir velocitats comercials més competitives.
La construcció del carril bus-VAO ha estat encarregada a l’empresa pública Tabasa. El projecte compta amb un pressupost de 80 MEUR i es cofinançarà amb fons europeus, mitjançant el programa de Competitivitat Feder Catalunya 2007-2013.