S'inauguren les XVIII Jornades d'Oficines de Turisme de Catalunya a Girona

query_builder   26 abril 2012 15:07

event_note Nota de premsa

S'inauguren les XVIII Jornades d'Oficines de Turisme de Catalunya a Girona

La trobada, que té lloc avui i demà a l'Auditori Josep Irla, aplega més 120 tècnics i gestors de la xarxa d'Oficines de Turisme de Catalunya
 
L’ús turístic dels parcs naturals i la comercialització de productes per les oficines, temes centrals de les jornada
Inaguració de les XVIII Jornades d'Oficines de Turisme de Catalunya a Girona
Inaguració de les XVIII Jornades d'Oficines de Turisme de Catalunya a Girona
Aquest matí s’han inaugurat les XVIII Jornades d’Oficines de Turisme de Catalunya, que s’estan celebrant avui i demà a Girona. Més de 120 tècnics i gestors de les 233 oficines que formen la xarxa d'Oficines de Turisme de Catalunya estan reunits a l’Auditori Josep Irla de la Generalitat.
 
El director dels Serveis Territorials d’Empresa i Ocupació, Christian Serarols, acompanyat de la subdirectora general de Programació Turística, Carme Rubió; el president del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Jaume Torramadé, i la regidora de Turisme i Comerç de l’Ajuntament de Girona, Coralí Cunyat, han destacat en la inauguració el turisme com a activitat estratègica i les oficines com un element clau en el desenvolupament del territori.
 
La creació i comercialització de productes per les oficines i l’ús turístic dels parcs naturals protegits són els temes centrals de debat de la jornada. En aquest punt, la subdirectora general de Programació Turística de la Generalitat, Carme Rubió, ha remarcat que “és una prioritat posar en valor l’atractiu dels parcs naturals. Hi ha molta gent que demana un altre tipus de turisme i els parcs, amb les mesures protectores adients, poden atraure aquest volum.”
 
El director dels Serveis Territorials d’Empresa i Ocupació, Christian Serarols, ha explicat que durant el mes d’abril (fins el dia 25) han passat per l’Oficina de Turisme de la Generalitat a Girona 6.000 persones, de les quals el 80% han vingut per motius culturals, un 11% per activitats relacionades amb la bicicleta i les vies verdes i un 7% per motius gastronòmics. Serarols ha reiterat la necessitat “de treballar coordinadament tot el territori i totes les institucions per poder promoure turísticament els diversos destins de les nostres comarques”. En aquest sentit, ha recalcat que aquesta coordinació ja s’està plasmant en la redacció del Pla Estratègic de Turisme, que definirà els principis bàsics del model turístic de la Catalunya del futur. Per últim ha volgut destacar els recursos que destina la Direcció General de Turisme per impulsar diversos instruments com el Pla de Màrqueting de l’Agència Catalana de Turisme i el Pla de Desenvolupament de Polítiques Actives d'Ocupació on es promociona el sector turístic per als no ocupats.
 
La jornada, que s’acaba demà, serveix per conèixer les potencialitats del territori i en el programa inclou també, entre d’altres temes, el model de les Destinacions de Turisme Familiar i la promoció turística a les xarxes socials.
  

1  

Fitxers adjunts

FOTO: Congrés Oficines de Turisme

FOTO: Congrés Oficines de Turisme
JPG | 524