TURISME

L'Agència Catalana de Turisme organitza un bloctrip amb blocaires internacionals especialitzats en viatges i turisme

query_builder   14 maig 2012 16:39

event_note Nota de premsa

TURISME

L'Agència Catalana de Turisme organitza un bloctrip amb blocaires internacionals especialitzats en viatges i turisme


  • Els 9 participants, procedents dels Estats Units, Canadà i Regne Unit, sumen més de 260.000 seguidors a Twitter.
 
  • El programa del bloctrip, dissenyat per l’ACT, passa per Barcelona, Terres de Lleida, Pirineus, Costa Daurada i Terres de l’Ebre.

Aquesta setmana, 9 bloggers dels Estats Units, Canadà i del Regne Unit tenen l’oportunitat d’experimentar en primera persona les sensacions de fer turisme a Catalunya i transmetre-les als més de 260.000 seguidors que acumulen al Twitter, entre d’altres xarxes socials.
 
Els 9 participants estan considerats alguns dels blocaires més importants en el sector de viatges i turisme i tenen presència en diferents plataformes com ara blocs, Facebook, Twitter, Vímeo, StumbleUpon, Pinterest, Youtube i Flickr. Entre els 9 bloggers sumen més de 260.000 seguidors a Twitter, i gairebé dos milions de pàgines vistes a blocs. A més, algun d’ells son col·laboradors en mitjans com ara LonelyPlanet, Expedia, National Geographic i Condé Nast.
 
L’Agència Catalana de Turisme (ACT), adscrita al departament d’Empresa i Ocupació, ha dissenyat un programa en què, al llarg d’una setmana, els blocaires recorreran Barcelona, les Terres de Lleida, part dels Pirineus, la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre.
 
En aquest viatge per Catalunya, els participants del bloctrip tindran l’oportunitat de descobrir el Modernisme de Barcelona, visitar el Parc Astronòmic del Montsec, unes muscleres a Sant Carles de la Ràpita, fer senderisme tot gaudint del paisatge del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, viure en primera persona una experiència castellera amb la colla de Vilafranca del Penedès, tasts d’oli i de vi i participar en el festival Tarraco Viva.
 
El seguiment de tot el viatge es pot fer a través de l’etiqueta  #catalunyaexperience a Twitter, del web http://bloctrip.catalunya.com i del Facebook http://www.facebook.catalunya.com/catalunyaexperience.
 
Actualment, les xarxes socials juguen un paper destacat com a nous canals de comunicació, màrqueting, promoció i comercialització. En el cas del sector turístic, les comunitats de viatgers i els blocs tenen un gran impacte i suposen unes fonts d’informació clau on els bloggers esdevenen, en molts casos, generadors d’opinió i prescriptors influents entre els seus milers de seguidors.
 
En aquest sentit, l’ACT té molt presents les xarxes socials i les altres possibilitats que ofereixen internet i les plataformes tecnològiques per fer més i millor promoció. Aquest segon bloctrip s’emmarca, precisament, en aquesta estratègia de buscar noves formes de promoció turística, adaptant-se a les necessitats del sector i dels viatgers.
 
L’ACT va organitzar un primer bloctrip el desembre de 2009, amb la participació de 10 bloggers, entre els “Key Opinion Leaders” en turisme on-line, procedents de Regne Unit, Holanda, Espanya, Estats Units i França. Per a aquest mes de juny, l’ACT està preparant una acció específica amb prescriptors de la xarxa Instagram, que compta amb més de 30 milions d’usuaris que comparteixen més de 1.000 milions de fotos.