Territori i Sostenibilitat reforçarà les comunicacions entre la Costa Brava i l'aeroport del Prat aquest estiu

query_builder   25 maig 2012 12:43

event_note Nota de premsa

Territori i Sostenibilitat reforçarà les comunicacions entre la Costa Brava i l'aeroport del Prat aquest estiu

  • El Departament prolongarà a partir de l’1 de juliol 36 expedicions al dia de 3 línies de bus per facilitar la connexió ràpida amb transport públic entre l’aeroport de Barcelona i les principals destinacions turístiques de la Costa Brava
 
  • A més, licitarà al juny la redacció del projecte constructiu del carril bus segregat a la carretera GI-682 entre els municipis de Blanes i Lloret de Mar
 
  • També ha iniciat la redacció d’un pla de millora del transport públic que permetrà introduir noves mesures per potenciar les comunicacions a la Costa Brava, d’acord amb les necessitats detectades amb els principals pols de concentració de mobilitat.
El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, ha presentat avui tres actuacions de millora del transport públic que el Govern introduirà a partir de l’1 de juliol amb l’objectiu de facilitar les connexions ràpides entre l’aeroport de Barcelona i les principals destinacions turístiques de la Costa Brava. 
 
En aquest sentit, durant els mesos d’estiu es perllongarà el recorregut de 3 línies d’autobús que actualment connecten diferents nuclis de la Costa Brava amb Barcelona, per tal que arribin fins a l’aeroport, amb l’objectiu de donar resposta a l’increment de mobilitat detectada en aquest corredor, especialment els mesos d’estiu.
 
Per al director general, la mesura “respon a la voluntat del Govern d’ajustar l’oferta de serveis de transport públic a les necessitats dels viatgers, tenint en compte en aquest cas l’important creixement de la demanda estacional que experimenta aquesta àrea els mesos de juliol i agost, com a conseqüència de l’augment de l’activitat turística durant la temporada d’estiu”.
 
 
36 noves expedicions al dia per arribar a l’aeroport del Prat
 
Les actuacions de millora del transport públic que avui s’han presentat consisteixen en el perllongament de 36 expedicions al dia de tres línies d’autobús que enllacen diferents municipis de la Costa Brava amb Barcelona fins a l’aeroport del Prat.
 
Concretament, des de l’1 de juliol i fins al 31 d’agost es reforçaran les connexions en les línies següents gestionades per l’empresa SARFA:
 
  • Costa Brava centre  – Barcelona – Aeroport del Prat: es perllongaran 16 noves expedicions diàries fins a la T2 de l’aeroport del Prat, 8 d’anada i 8 de tornada. Això permetrà facilitar l’accés a aquesta infraestructura des de municipis com l’Estartit, Torroella de Montgrí, l’Escala, Pals, Begur, Palafrugell, Palamós, Sant Antoni de Calonge, Platja d’Aro, S’Agaró, Sant Feliu de Guíxols i Santa Cristina d’Aro. Les sortides des de l’aeroport seran a les 9.55, 10.55, 11.25, 13.55, 14.55, 17.55, 19.55 i 20.25 hores, mentre que en sentit contrari, des de l’Estartit seran a les 7.40 i 16.30 hores; des de Pals seran a les 6.40, 9.10, 10.10, 15.40 hores, i des de Palafrugell, a les 6.00 i 13.30 hores.
  • Cadaqués – Roses – Castelló – Barcelona: es perllongaran 4 expedicions diàries que arribaran fins a l’aeroport del Prat, 2 d’anada i 2 de tornada, passant per Castelló d’Empúries, Empuriabrava i Roses. Les noves sortides des de Cadaqués seran a les 7.15 i les 16.00 hores, mentre que en sentit contrari, des de l’aeroport seran a les 11.25 i les 20.25 hores.
  • Tossa de Mar – Lloret de Mar- Barcelona: es perllongaran 16 noves expedicions diàries entre Lloret de Mar, Barcelona i l’aeroport de Barcelona, 8 d’anada i 8 de tornada. D’aquestes sortides, 2 per sentit arribaran també fins a Tossa de Mar, per ampliar la cobertura del servei d’acord amb les necessitats presents. El perllongament d’aquesta línia fins a l’aeroport ja es va introduir durant l’estiu del 2011 i donada la bona acollida que va tenir la mesura ha portat al Departament a repetir l’experiència, reforçant el nombre d’expedicions. Les noves sortides des de l’aeroport  i fins a Tossa seran a les 9.55 i a les 19.25 hores, i des de l’aeroport fins a Lloret, a les 11.25, 12.25, 13.25, 17.55, 18.55 i 19.55 hores. En sentit contrari, des de Tossa a l’aeroport seran a les 7.40 i 13.55 hores, i de Lloret a l’aeroport seran a les 9.30, 10.30, 11.30, 16.00, 17.00 i 18.00 hores.
 
Impuls al carril bus entre Blanes i Lloret de Mar
 
D’altra banda, el Departament de Territori i Sostenibilitat licitarà aquest proper mes de juny, la redacció del projecte constructiu del carril bus segregat a la GI-682 entre els municipis de Blanes i Lloret de Mar.
 
El document detallarà les particularitats d’aquesta actuació, que preveu la reforma de l’eix existent al llarg de 6,25 quilòmetres per tal d’encabir la plataforma per a bus, amb un carril per sentit reservat a la part central de la calçada. Això servirà per comunicar Blanes i Lloret en gairebé la meitat de temps respecte de la durada del trajecte actual, i beneficiarà a una mitjana de 700 vehicles/dia de transport col·lectiu per carretera que s’estima circulen per aquest tram.
 
A més, durant el proper any es potenciaran les comunicacions amb transport públic entre aquests municipis, atès que es crearan serveis de bus exprés que reduiran la velocitat comercial en el corredor, s’incrementaran freqüències i es potenciarà la informació a l’usuari. 
 
Nou pla de millora del transport públic a la Costa Brava
 
Finalment, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat recentment la redacció d’un nou pla de millora de transport públic a la Costa Brava, amb l’objectiu de detectar les noves necessitats de mobilitat en aquesta àrea i donar una resposta adequada a la mobilitat tenint en compte l’estacionalitat del territori, amb accés garantit en transport públic als principals pols de concentració dels desplaçaments.
 
 
Concretament, el document pretén:
 
  • Adaptar l’oferta del transport públic per carretera del corredor de la costa a la demanda existent i a l’estacionalitat del territori.
  • Millorar les connexions dels municipis de la Costa Brava amb els principals pols d’atracció, especialment amb Girona, Figueres, el Maresme, Barcelona, interior de Catalunya, Catalunya Nord i sud de França.
  • Millorar les condicions de prestació dels serveis a nivell tarifari i de comercialització serveis.
  • Revisar i actualitzar les actuacions pendents d’implantar dels plans anteriors.
  • Millorar la coordinació dels serveis urbans i interurbans.
  • Millorar la cobertura territorial amb noves parades.
  • Millorar la coordinació horària entre els serveis de transport públic d’autobusos, ferroviaris (rodalies, regionals i el TAV) i amb els aeroports, especialment el de Girona.
  • Coordinació dels serveis de transport escolar i a la demanda.
 
Per fer-ho, primer es durà a terme una diagnosi de la situació actual quant a la mobilitat d’aquesta àrea, i es plantejaran i valoraran diferents línies de proposta de millora. Es preveu enllestir el text durant aquest any.
 

1  

Imatges

Imatge virtual carril bus a Blanes

Imatge virtual carril bus a Blanes 92

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 900