TURISME

L'Agència Catalana de Turisme aconsegueix més de 23 milions "d'impressions" de Catalunya amb el "bloctrip" organitzat per a 9 blocaires dels Estats Units, Canadà i Regne Unit

query_builder   28 maig 2012 12:00

event_note Nota de premsa

TURISME

L'Agència Catalana de Turisme aconsegueix més de 23 milions "d'impressions" de Catalunya amb el "bloctrip" organitzat per a 9 blocaires dels Estats Units, Canadà i Regne Unit

 

  • Aquesta acció, que va tenir lloc del 12 al 19 de maig, ha suposat una potent repercussió a les xarxes socials on s’han generat més de 3.000 “tuits” i s’han etiquetat 481 fotografies a la xarxa Instagram.
 
  • Els 9 blocaires participants, procedents dels Estats Units, Canadà i Regne Unit, i de gran influència, sumen en total més de 260.000 seguidors a Twitter.
 
Els 9 blocaires participants en una setmana de viatge per Catalunya organitzada per l'Agència Catalana de Turisme (ACT), adscrita al departament d'Empresa i Ocupació, han generat uns 23 milions “d’impressions” de l’etiqueta #catalunyaexperience, triat per representar aquesta acció a les xarxes socials.
 
Del 12 al 19 de maig, els blocaires van recórrer diversos indrets del territori català. Fruit d’aquest bloctrip, s’han fet 3.191 tuits de #catalunyaexperience, que han arribat a més d’un milió de comptes diferents de Twitter, i s’han etiquetat 481 fotos a la xarxa Instagram. El màxim de tuits en un sol dia es va produir el dijous 17 de maig, en què es va arribar als 360. El dissabte 19 de maig, durant la visita al museu del Barça, es va aconseguir posicionar un dels tuits com a TopTweet a la xarxa. Alguns dels països on han tingut repercussió aquests tuits són Estats Units, Espanya, Canadà, Alemanya, Regne Unit, Índia i Austràlia.
 
A més, durant el bloctrip, es van generar 21 posts diferents sobre temàtiques diverses com la catedral de Barcelona, els castellers, els Pirineus, la Pedrera, el vi negre, la experiència de navegar, etc. L’ACT preveu que, durant els propers mesos, es continuï generant continguts sobre Catalunya, arrel del bloctrip.
 
Els 9 blocaires, dels Estats Units, Canadà i del Regne Unit, estan considerats alguns dels més importants en el sector de viatges i turisme i tenen presència en plataformes com ara blocs, Facebook, Twitter, Vímeo, StumbleUpon, Pinterest, Youtube i Flickr. Entre tots sumen més de 260.000 seguidors a Twitter i gairebé dos milions de pàgines vistes a blocs, i alguns d’ells són col·laboradors en mitjans com ara LonelyPlanet, Expedia, National Geographic i Condé Nast.
 
El programa del viatge, dissenyat  per l’ACT va incloure la descoberta del Modernisme a Barcelona, una experiència castellera, la participació al festival Tarraco Viva, un tast d’olis al Priorat i visites al Parc Astronòmic del Montsec, a unes muscleres a Sant Carles de la Ràpita, al Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici.
 
El seguiment del viatge es va fer a través del compte @catexperience i l’etiqueta #catalunyaexperience a Twitter, del web http://bloctrip.catalunya.com i del Facebook http://www.facebook.catalunya.com/catalunyaexperience.
 
Per a aquest mes de juny, l’ACT està preparant una acció específica amb prescriptors de la xarxa Instagram, que compta amb més de 30 milions d’usuaris que comparteixen més de 1.000 milions de fotografies.

1  

Fitxers adjunts

Moment d'una de les activitats del 'bloctrip'

Moment d'una de les activitats del 'bloctrip'
JPG | 1921