La secretària general del Patronat Catalunya Món, Roser Clavell, s’ha reunit aquest matí, a la seu del Patronat a Barcelona, amb el portaveu de l’ambaixada d’Israel, Lior Haiat. La trobada s’ha centrat al voltant de la diplomàcia pública com a eina indispensable per posicionar les marques país a nivell internacional.
Clavell i Haiat han destacat la importància d’estructurar la diplomàcia pública d’un país per tal que la societat civil d’aquest n’esdevingui ambaixadora arreu del món. L’objectiu, segons ambdós interlocutors, és que tots els catalans o israelians transmetin allà on vagin els valors i conceptes que integren la marca del seu respectiu país.
Haiat ha detallat a Clavell com s’estructura actualment la diplomàcia pública a Israel i com ha evolucionat des del concepte d’Hasbarà, en forma d’un propi Ministeri de Diplomàcia Pública. També la secretària general del Patronat Catalunya Món ha explicat que en aquests moments Catalunya, a través del Patronat, treballa en l’impuls internacional de la Marca Catalunya. Clavell ha emfatitzat la importància del Comitè Marca Catalunya, liderat pel Patronat, en el marc del qual s’han pogut reunir actors públic i privats, precisament per definir entre tots ells, en una primera fase de treballs, els valors de la Marca Catalunya.
“Amb la implicació de tots els actors del nostre país en la configuració de l’estratègia de posicionament de la imatge, reputació i projecció internacional de Catalunya -ha dit Clavell- pretenem afrontar amb èxit la competència amb altres països i territoris, augmentant així el desenvolupament econòmic, social i cultural del país d’una manera coordinada i consensuada”.
Tant Clavell com Haiat s’han compromès a establir sinèrgies per compartir experiències sobre les respectives estratègies de diplomàcia pública.