La Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) manté la situació de prealerta del pla INFOCAT per les previsions durant el dia d’avui de risc d’incendi forestal a 5 comarques catalanes de Tarragona i Terres de l’Ebre. Tot i així, el risc d’incendi forestal és menor avui que ahir.
Concretament, les comarques amb risc d’incendi avui són: Baix Camp, Priorat, Baix Ebre, Ribera d’Ebre i Terra Alta.
D’acord amb el Decret 64/1995 de mesures per a la prevenció dels incendis forestals, davant aquesta situació de risc queden anul·lades les autoritzacions per activitats amb risc d’incendi forestal que, segons les condicions específiques establertes en cada cas, estiguin afectades i així ho informi el Cos d’Agents Rurals de la Generalitat de Catalunya.
Recordem els
consells de prevenció davant el risc d’incendis forestals, fent especial èmfasi en no llençar burilles o llumins des del cotxe encara que semblin apagats i evitar realitzar qualsevol activitat que generi un risc d’incendi. Si diviseu alguna columna de fum, truqueu al telèfon d’emergències 112.
Segons el cos de Bombers de la Generalitat, l’incendi d’ahir a Sant Guim de Freixenet es troba es fase d’extinció.
Barcelona, 22 de juny de 2012