A partir de l'1 de juliol ja no es podrà utilitzar l'antic logotip europeu de producció ecològica

query_builder   25 juny 2012 12:36

event_note Nota de premsa

A partir de l'1 de juliol ja no es podrà utilitzar l'antic logotip europeu de producció ecològica

LOGOS
Antic i nou logotip.
 
 
 
El Consell Català de la Producció Agrària Ecològica informa als operadors inscrits que el proper 30 de juny finalitza el període de dos anys d’adaptació per  a les etiquetes del material envasat abans de juliol de 2010 amb la identificació antiga (logotip europeu d’espiga i codi antic de l’autoritat de control ES-CT-AE), i que a partir de l’1 de juliol d’enguany tot producte elaborat, envasat i etiquetat ja haurà de portar la nova identificació (“eurofulla”).
 
El Reglament UE 271/2010, de 24 de març, que modifica el Reglament UE 889/2008 establia el nou logotip de producció ecològica de la Unió Europea, el format del codi numèric de l'organisme de control i l'ubicació d'aquest.
 
El nou logotip europeu als vins, a partir de l'1 d'agost
 
El CCPAE també recorda que per al cas dels vins ecològics, el nou logotip de la UE entra en vigor a partir de l'1 d'agost, segons el que disposa el Reglament UE 203/2012, que regula les pràctiques i els processos d'elaboració del vi i derivats. Tal com el Consell ha informat recentment, els cellers que vulguin l'eurofulla en l'etiquetatge dels seus vins hauran de presentar la corresponent sol·licitud de comercialització amb prova d'impremta d'etiqueta per a aconseguir la nova autorització necessària.
 
L’"eurofulla", un logotip ben rebut pel sector i pel consumidor
 
La directora tècnica del CCAPE, Amaya Prat, valora positivament aquests dos anys d'implementació del nou logotip europeu, i remarca que "després d'introduir les noves normatives el 2007 i 2008 el que quedava pendent era l'adopció d'una nova identificació per a les etiquetes i finalment es va aconseguir".
 
El canvi no ha plantejat cap dificultat en el mercat atès que es tracta d'un logotip protegit i ha estat ben rebut per les empreses del sector. A més, segons Prat, "ara els consumidors tenen més clar que a Europa es juga amb les mateixes regles de joc i tot plegat els genera més confiança a l'hora de comprar aliments ecològics".
 
El logotip del CCPAE, també reconegut
 
Pel que fa al logotip del CCPAE, que ha d’acompanyar el nou segell europeu en els productes etiquetats a Catalunya, continua gaudint d’un gran reconeixement per part del consumidor, i s’identifica correctament com el segell català per als aliments ecològics certificats.
 
Segons el baròmetre de percepció i consum dels aliments ecològics de l’any 2010, un 74,6% dels catalans reconeixen els aliments ecològics per les indicacions o segells presents a l’etiqueta, i gairebé un 47% declaraven conèixer el segell del CCPAE, entre consumidors, no consumidors i no coneixedors. Destaca també l’alt grau de credibilitat en la certificació ecològica, amb gairebé un 84,2% dels enquestats afirmant que confien que el producte certificat com a ecològic realment ho és.