El conseller Recoder anuncia que el carril bus-VAO de la C-58 s'obrirà a l'octubre

query_builder   11 juliol 2012 12:19

event_note Nota de premsa

El conseller Recoder anuncia que el carril bus-VAO de la C-58 s'obrirà a l'octubre

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha visitat avui les obres de construcció del carril bus-VAO a la C-58 entre Barcelona i Ripollet, en fase molt avançada d’execució. Els treballs han assolit avui una fita significativa amb la col·locació del penúltim dels 16 trams del viaducte que s’està muntant a l’autopista, a l’entorn de Ciutat Meridiana. El nou carril bus-VAO, que esdevindrà un potent element de gestió de la mobilitat, entrarà en funcionament el proper mes d’octubre. Les obres compten amb un pressupost de 81 MEUR.  
Imatge obres
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha visitat avui els treballs del nou carril per a transport públic i vehicles d’alta ocupació (VAO) que s’està construint a l’autopista C-58, entre Barcelona i Ripollet. El conseller ha assisitit a la col·locació del penúltim tram del viaducte que discorre per sobre de la C-33, una fita significativa en el desenvolupament d’aquesta obra, en fase molt avançada d’execució.
 
En concret, el viaducte té una longitud de 810 metres i una amplada de 10 metres. Transcorre per sobre de la N-150, la C-17, la línia del ferrocarril d’Adif i la C-33 i està format per 16 trams. Una de les principals particularitats en l’execució d’aquesta estructura és que s’ha anat muntant tram a tram mitjançant una estructura llança bigues que es va recolzant sobre les pròpies piles del viaducte ja construïdes. Aquest sistema constructiu ha permès construïr el viaducte sense haver de tallar el trànsit de vehicles de la C-58 en cap moment, només afectant 2 dels 3 carrils de circulació en horari nocturn.
 
Avui, l’estructura llança bigues ha col·locat el tram núm. 15, l’últim amb aquesta estructura doncs el darrer tram del viaducte es col.locarà ja amb grues convencionals. El viaducte està format per 16 trams d’una biga tubular metàl.lica amb longituds entre 30 i 54 metres sobre la que es construeix el tauler del pont, amb una amplada de 10 metres. Ara, les pròximes tasques que es duran a terme són la col.locació del tram 16 i la formació del seu tauler, el paviment asfaltic del viaducte i finalitzarà amb l’enllumenat i les instal.lacions.
 
 
Carril bus – VAO
 
El carril d’ús exclusiu per autobusos i vehicles d’alta ocupació discorre amb una calçada segregada de la resta de carrils de la C-58, ocupant l’espai de l’antiga mitjana de la autopista. Té una longitud de 6,8 quilòmetres, i una amplada de 10 metres, amb dos carrils de circulació, que es podran utilitzar en sentit Barcelona i en sentit Vallès, en funció de les necessitats de mobilitat.
 
El nou carril bus-VAO (tres o més ocupants) esdevindrà un element important de gestió del trànsit en l’accés a Barcelona i de regulació de la mobilitat entre aquesta ciutat i el Vallès. L’actuació permetrà millorar la fluïdesa en una de les carreteres que registra mes densitat de trànsit de Catalunya, amb una circulació d’uns 154.000 vehicles diaris de mitjana. D’altra banda, fomentarà i potenciarà noves línies de transport públic i la ocupació dels vehicles amb tres o més persones, que disposaran d’una via exclusiva que els permetrà assolir velocitats comercials més competitives.
 
Les obres es van iniciar el mes de desembre de 2008; actualment, s’està treballant al llarg de tota la traça i bona part de les estructures previstes ja estan executades o en fase molt avançada. Els treballs es troben, globalment, en un 90 % d’execució. Es preveu que el nou carril entri en funcionament el proper mes d’octubre. El projecte compta amb un pressupost de 81 MEUR i es cofinançarà amb fons europeus, mitjançant el programa de Competitivitat Feder Catalunya 2007-2013.

1  

Imatges

Imatge obres

Imatge obres 189

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 122