Territori i Sostenibilitat presenta les obres de seguretat viària previstes a la C-55

query_builder   13 juliol 2012 13:37

event_note Nota de premsa

Territori i Sostenibilitat presenta les obres de seguretat viària previstes a la C-55

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, juntament amb el director general de Carreteres, Jordi Follia, ha explicat les actuacions de seguretat viària que es faran a la C-55. Les actuacions, a curt termini, se centren en els punts on hi ha una accidentalitat més elevada i consisteixen en la redistribució de carrils i la incorporació de mitjanes, entre d’altres millores de traçat. Paral·lelament, el Departament està redactant els tres projectes constructius en què s’ha dividit el desdoblament de la C-55 entre Castellbell i el Vilar i Manresa.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha explicat avui a l’alcalde de Manresa, Valentí Junyent en què consistiran les obres de millora de la seguretat viària a la C-55. Els treballs, que es realitzaran a curt termini amb un procés de licitació que per a les dues primeres actuacions començarà la tardor vinent, comporten una inversió d’uns 4,4 MEUR, i se centren en els tres punts concrets de major conflictivitat viària: tram de l’enllaç amb la C-16 a Castellbell i el Vilar, tram de l’enllaç de Sant Pau i tram de la Ronda de Manresa, entre Bufalvent i el Guix.
 
  • Tram de Castellbell i el Vilar
L’actuació consisteix en una redistribució dels carrils per a disposar d’una mitjana zebrejada d’amplada variable per separar els dos sentits de circulació. La mitjana incorporarà reflectants per afavorir la visibilitat durant les nits. La redistribució també suposarà l’eliminació, escurçament o canvi de funcionalitat de carrils addicionals. Per fer-ho caldrà du a terme de forma  prèvia una nova pavimentació. El cost d’aquesta actuació, que es perllonga en uns 2,2 quilòmetres, serà d’uns 0,28 MEUR.
 
  • Tram de l’enllaç de Sant Pau
Les obres en aquest tram consisteixen en la col·locació d’una mitjana de  formigó per separar els sentits de circulació des de la pujada de Bufalvent fins a la cruïlla amb la C-1411b, incloent el pont sobre el Cardener. A més, es millora el traçat entre el pont i la pujada de Bufalvent, la incorporació sentit Abrera de l’enllaç de Sant Pau i es tanca la rotonda de l’enllaç amb la C-1411a. El cost d’aquesta actuació serà d’uns 1,2 MEUR.
 
  • Ronda de Manresa
L’actuació, que comporta un cost aproximat de 3 MEUR, consisteix en una ampliació de la calçada entre l’enllaç de Bufalvent i el nus de Guix per tal de formar sempre una secció de 2+2 carrils amb una mitjana de formigó. A més, es formarà un nou ramal d’incorporació en sentit Abrera a l’enllaç de Viladordis.
 
 
Desdoblament de la C-55
 
El desdoblament de la C-55 entre Castellbell i el Vilar i Manresa s’ha dividit en tres projectes constructius que actualment estan en fase de redacció i que sumen una inversió d’uns 100 MEUR. Es tracta d’una actuació que adequaria la capacitat de la infraestructura a l’intens trànsit que suporta. Les obres es faran tan bon punt les disponibilitats pressupostàries ho permetin.

2  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 36

Presentació actuacions

Presentació actuacions
PDF | 1153