TURISME

Aquesta nota modifica l'anterior: 300 "ambaixadors sobre rodes" ja circulen per carreteres de tota Europa promocionant Catalunya com a destinació turística

query_builder   19 agost 2012 11:00

event_note Nota de premsa

TURISME

Aquesta nota modifica l'anterior: 300 "ambaixadors sobre rodes" ja circulen per carreteres de tota Europa promocionant Catalunya com a destinació turística

Imatge de la presentació de la campanya, el 7 de juny

 


  • La iniciativa forma part de la campanya de promoció turística “Catalunya, M’agrada Compartir”, endegada pel Departament d'Empresa i Ocupació, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT)

 

  • L’ACT convida empreses i autònoms propietaris de tràilers, autobusos i autocars a que promocionin en les seves rutes les imatges turístiques de Catalunya.

 

  • La campanya es va iniciar a principis del mes de juny amb 29 vehicles i a data d’avui la xifra ja s’ha multiplicat per deu.

 

  • A més dels “ambaixadors sobre rodes”, la campanya inclou d’altres iniciatives com ara el bloc magradacompartir.catalunya.com i la cançó “T’espero (a Catalunya)”, composada per Marc Parrot i interpretada per la Beth.
 
Ja són 300 els vehicles que s’han adherit a la campanya de promoció turística “Catalunya. M’agrada Compartir”, que la Generalitat ha posat en marxa aquest estiu.
 
Els vehicles –camions, autocars i altres vehicles comercials- estan circulant per carreteres catalanes, de la resta de l’Estat i d’arreu d’Europa portant les imatges turístiques de Catalunya als mercats emissors prioritaris. La campanya es va presentar el passat 7 de juny amb els primers 29 tràilers i a data d’avui aquesta xifra ja s’ha multiplicat per deu.  
 
La possibilitat d’incorporar les imatges de la campanya turística de Catalunya s’ha fet extensiva a tots els propietaris de tràilers, autocars de transport i altres vehicles comercials que ho desitgin i que poden convertir-los en elements de publicitat rodant de Catalunya de manera gratuïta. L’Agència Catalana de Turisme assumeix la retolació dels vehicles que es duu a terme a tallers ubicats a les quatre demarcacions catalanes.
 
A través del bloc de la campanya magradacompartir.catalunya.com, i seguint uns passos senzills es pot triar l’idioma i la imatge que es vulgui lluir a la part posterior del vehicle per promocionar-la en les rutes que facin per autopistes i carreteres d’arreu d’Europa. Totes les empreses de transport que es presten a col·laborar desinteressadament, apareixen esmentades en el bloc de la campanya, així com a d’altres accions de comunicació i difusió de la campanya que està realitzant l’ACT.
 
Aquesta iniciativa forma part de la nova campanya de promoció turística que ha endegat la Generalitat de Catalunya per a aquest estiu “Catalunya, M’agrada Compartir”, amb l’objectiu de reforçar els mercats de proximitat català, el de la resta d’Espanya i, a escala internacional, l’europeu.
 
La Generalitat de Catalunya ha apostat per una campanya que prioritza l’originalitat i la creativitat per tal de rendibilitzar al màxim la inversió amb el menor cost possible. La campanya es caracteritza per la voluntat de trobar la màxima col·laboració ciutadana –empreses, entitats, ciutadans catalans i turistes- en la difusió dels atractius turístics de Catalunya. Precisament, “Ambaixadors sobre rodes” és fruit d’aquest esperit que vol transmetre el lema de la campanya, “M’agrada compartir”.
 
El bloc de campanya magradacompartir.catalunya.com i les xarxes socials són els elements centrals a partir dels quals s’articulen la resta d’accions, convertint-se en plataformes de promoció i sobretot canals de participació i d’interacció en temps real amb el públic.
 
La campanya compta amb una música pròpia, la cançó “T’espero (a Catalunya)”, composada per Marc Parrot i interpretada per la cantant Beth, que acompanyarà, a partir d’ara, la promoció turística de Catalunya. El vídeo de la cançó ja acumula més de 105.000 reproduccions a Youtube:
 
 
Altres accions
 
A més de la promoció en vehicles comercials, durant els mesos d’agost i setembre, la campanya està tenint una presència destacada als mercats de Madrid, País Basc i Aragó, amb publicitat exterior i autobusos. En aquest cas, les imatges se centren especialment en promocionar el turisme familiar i cultural.
 
A escala internacional, la campanya s’ha complementat amb una promoció especial de Catalunya a través del canal de televisió Eurosport durant els dies que s’han celebrat els Jocs Olímpics de Londres 2012.