Territori i Sostenibilitat obre un expedient informatiu a Renfe Operadora pels retards a Rodalies i Regionals dels últims dies

query_builder   20 setembre 2012 18:15

event_note Nota de premsa

Territori i Sostenibilitat obre un expedient informatiu a Renfe Operadora pels retards a Rodalies i Regionals dels últims dies

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha obert un expedient informatiu a Renfe Operadora per tal de determinar les circumstàncies que han motivat retards en la prestació dels serveis de Rodalies i Regionals des de dimarts passat, 18 de setembre. El Departament ha pres aquesta mesura davant la gravetat dels retards i l’afectació en els usuaris.
Arran dels reiterats incompliments dels horaris des de dimarts passat, 18 de setembre, el Departament de Terrtori i Sostenibilitat ha obert un expedient informatiu a l’empresa titular del servei, Renfe Operadora. Així ho ha explicat el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, que ha reclamat a l’empresa “que faci front a les obligacions que té envers els seus clients, com és la puntualitat en el servei”. Font ha explicat que gràcies a la recent modificació de la Llei Ferroviària de Catalunya, aprovada en el marc de les lleis òmnibus, ara la Generalitat té capacitat per imposar sancions a Renfe Operadora per incompliment en els serveis, a diferència del que ha succeït en casos anteriors.  
 
La Llei ferroviària recull com a infracció l’incompliment, per part de l’empresa ferroviària, de les condicions essencials que fixen les autoritzacions, els altres títols habilitats i els contractes formalitzats amb l’Administració, en aquest cas, les condicions relatives a la freqüència i a la regularitat del servei.
 
Pel que fa a possibles sancions, la Llei ferroviària preveu que multes de fins a 6.000 euros en el cas de les infraccions lleus i, en el de les greus, multes des de 6.001 euros fins a 30.000 euros. La llei considera com a infraccions independents  les comeses de manera reiterada, tant si afecten diverses circulacions ferroviàries, diverses línies ferroviàries o s’estenen als llarg de diversos dies, successius o no, de forma que es podria incoar un expedient sancionador per a cada incompliment detectat imputable a l’empresa operadora.
 
La capacitat per imposar sancions és independent de la signatura del contracte de servei que la Generalitat té pendent de signar amb Renfe Operadora. En aquest sentit, el director general de transports ha deixat clar que “el contracte se signarà quan hi hagi un calendari d’inversions a la xarxa de Rodalies, que era una de les dues condicions exigides pel govern de la Generalitat al Ministeri de Foment. L’altra, el canvi de la Llei Ferroviària estatal, ja es va complir el passat mes de juliol”.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 42