Rigau defensa el model d'escola catalana que davant dels intents de desestabilitzar-lo "xoca contra un mur sòlid"

query_builder   15 octubre 2012 19:59

event_note Nota de premsa

Rigau defensa el model d'escola catalana que davant dels intents de desestabilitzar-lo "xoca contra un mur sòlid"


•    La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha fet aquestes declaracions durant la inauguració de les jornades “Educació avui. Les prioritats educatives a Catalunya” que organitza la Fundació Jaume Bofill.
•    Ha recordat que es tracta d’un model de més de trenta anys i del qual “ha quedat clar que no hi volem renunciar”.
•    La consellera d’Ensenyament ha destacat també que un dels elements cabdals de l’educació és afavorir l’èxit escolar perquè és “la garantia d’una bona via professional”.
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha defensat el model d’escola catalana perquè són més “de trenta anys de defensar un model d’escola catalana en llengua i continguts” i ha recordat que “qualsevol intent de desestabilitzar el model xoca contra un mur sòlid”. Rigau ha fet aquestes declaracions en el marc de les jornades “Educació avui. Les prioritats educatives a Catalunya” que organitza la Fundació Jaume Bofill.  
 
La consellera ha parlat dels tres elements cabdals que han de formar part de l’“Educació avui. Les prioritats educatives a Catalunya”. En primer lloc, ha destacat la defensa del model davant dels atacs que rep. Rigau ha recordat que Catalunya ha intentat protegir aquest model a través de les lleis del Parlament i ha recordat que “ha quedat clar que no hi volem renunciar”. La consellera ha aprofitat per agrair a la “totalitat dels ensenyants de Catalunya el seny pedagògic que ens ha permès dissenyar un model de cohesió i integració perquè vivim en normalitat i convivència”. En aquest punt ha insistit que és un model que emana “de baix cap a dalt” i ha afegit que “la seva defensa ha de ser tan clara que no s’explica que hi hagi qui el vol esberlar”.
 
La consellera també s’ha referit als altres dos elements que conformen l’educació avui: afavorir l’èxit escolar i la gestió de l’impacte econòmic. Sobre l’afavoriment de l’èxit escolar, ha afirmat que és una garantia per a una bona via professional, ha recordat el pla de xoc contra el fracàs escolar del Departament, per mandat del president de la Generalitat, Artur Mas, i ha repassat les diferents mesures com ara el suport escolar personalitzat, l’impuls de la lectura, la innovació metodològica i didàctica de les aules i el necessari suport de les famílies per a l’èxit escolar. En aquest punt ha dit: “el que fa créixer l’alumne és l’expectativa que la família té sobre ell”. També ha demanat un canvi de mentalitat: “ens hem d’atrevir a començar a pensar diferent; cal una obertura en el debat educatiu; cal passar de la sobreabundància de les dades a un debat de continguts.” També ha recordat l’aposta pels nous perfils de docència i les negociacions amb les facultats per canviar l’accés a la formació inicial del professorat. La consellera ha incidit a més en avançar en l’autonomia de centres i la direcció personalitzada.
 
Pel que fa al tercer element, ha recordat la circumstància dura que viu el país. Ha insistit en el treball realitzat des del Departament perquè les mesures redueixin el mínim possible els llocs de treball i ha recordat que el sacrifici que es fa als centres, i als professors i mestres en particular, de treballar més, cobrar menys i apostar per millorar el resultats és un acte de responsabilitat de país.
 
Les jornades, que se celebren avui i demà, tenen l’objectiu de promoure el debat sobre l’estat actual de l’educació a Catalunya. Aquesta tarda també s’ha presentat l’informe l’Estat de l’educació a Catalunya. Anuari 2011, a càrrec de Miquel Martínez, catedràtic de teoria de l’educació de la UB i codirector de l’anuari.
 
Les jornades apleguen experts, investigadors i persones relacionades amb l’educació que debatran en diverses taules rodones aspectes com les claus per a l’èxit educatiu, la millora dels beneficis de la inversió en educació a Catalunya i els canvis educatius necessaris per a Catalunya, entre d’altres.
 
Durant la inauguració han estat presents la presidenta de la Fundació Jaume Bofill, Isabel Vilaseca, i el director de la Fundació Jaume Bofill, Ismael Palacín. Per part del Departament d'Ensenyament també hi ha assistit el director general de Centres Públics, Jordi Roig, i el coordinador d’actuacions en matèria de regulació del sistema educatiu, Emili Pons.

1  

Imatges

Fotografia Consellera

Fotografia Consellera 57