· El contracte per a la prestació del nou model de Governança TIC es divideix en dos lots i té un valor estimat de 55,5 M€ per una durada de 4 anys més dos d’opcionals
· El procediment de contractació és obert, però les empreses adjudicatàries dels diàlegs competitius no hi poden participar per motius d’incompatibilitat
El Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI), com a organisme encarregat de la contractació centralitzada, la gestió i el subministrament de solucions TIC de tota la Generalitat de Catalunya i del seu sector públic, ha fet pública la licitació del contracte per a la prestació del nou model de Governança dissenyat per garantir la correcta implantació del nou model TIC de la Generalitat de Catalunya.
Ara, les empreses que estiguin interessades a presentar oferta, d’acord amb tots els requisits administratius i tècnics que s’especifiquen en els plecs, caldrà que ho facin abans de les 10h. del dia 3 de desembre. L’obertura pública dels sobres amb les ofertes tindrà lloc el dia 11 de desembre a les 10h.
L’objectiu d’aquest contracte és assolir la implantació, la gestió, el control i l’avaluació dels serveis TIC i dels processos relacionats, un cop finalitzat l’innovador i complex procés de contractació del nou model TIC (veure
nota de premsa de 19 de setembre de 2012). D’aquesta manera es dóna resposta a la necessitat de crear un model transversal i coherent per a les TIC de la Generalitat, d’acord amb el mandat expressat pel Govern mitjançant l’Acord GOV/144/2011, de 18 d’octubre, pel qual s’encarregava al CTTI la provisió centralitzada i la gestió de solucions TIC de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i el seu sector públic, amb la finalitat de generar eficiència, transformació i innovació.
L’objectiu de dissenyar i implantar un nou model de governança de les TIC de la Generalitat de Catalunya és aconseguir una gestió més eficient i de major qualitat, amb una visió global, transversal i coherent que permeti alinear les TIC amb els objectius de la Generalitat. Per això, el model de governança TIC de la Generalitat de Catalunya se centra en la gestió eficient i eficaç dels recursos disponibles i està basat en un Govern de les TIC centralitzat en el CTTI .
Aquest model pretén assolir els següents objectius estratègics principals:
- Qualitat: augmentar la qualitat en la prestació de serveis i la satisfacció dels usuaris.
- Eficiència: assolir estalvi gràcies a la cerca d’eficiències, sinergies i optimització.
- Transformació: transformar i innovar a l’administració.
- Coneixement: generar coneixement a partir de la informació.
Sobre el contracte per a la Governança del nou model TIC
El contracte per a la prestació de serveis de les oficines de Governança, amb un valor estimat de 55,5 milions d’euros per una durada de 4 anys més dos d’opcionals, es divideix en dos lots: un primer, que inclou l’Oficina de Gestió Operativa de Serveis i l’Oficina de Qualitat, i un segon, que inclou l’Oficina de Control de projectes i Demanda i l’Oficina de Suport a la Governança Transversal. El procediment de contractació és obert, però els adjudicataris dels diàlegs competitius no hi podran participar per motius d'incompatibilitat, tot i que sí que podrien fer-ho en règim de subcontractació sempre que el CTTI així ho autoritzés.
El primer lot del contracte s’ha licitat per un import anual de 5,50 M€ i una durada de 4 anys més dos de 2 pròrroga i correspon a l’Oficina de Governança de la Gestió de la Demanda i Projectes i l’Oficina de Suport a la Governança Transversal.
Els objectius de l’Oficina de Governança de la Gestió de la Demanda i Projectes són garantir la correcta canalització, classificació, optimització i priorització de la demanda i la correcta coordinació, control, gestió i seguiment dels projectes TIC, per tal d’assegurar el compliment dels objectius estratègics de la Generalitat de Catalunya en el temps i costos acordats.
Per la seva banda, l’Oficina de Suport a la Governança Transversal té per objectiu donar suport en l’àmbit de la governança estratègica, financera i de facturació; i de relació amb els departaments i ens de la Generalitat i amb el proveïdor, i vetllar per l’alineament de l’operativa amb els objectius estratègics.
El segon lot del contracte, corresponent a l’Oficina de Governança de la Gestió Operativa dels Serveis i l’Oficina de Qualitat, s’ha licitat per un import anual de 3,75 M€ i una durada de 4 anys més dos de 2 pròrroga.
Els objectius de l’Oficina de Governança de la Gestió Operativa dels Serveis són garantir la correcta coordinació, gestió, qualitat i funcionament dels serveis prestats a la Generalitat i monitoritzar els serveis de negoci de la Generalitat d'extrem a extrem.
Per la seva banda, l’Oficina de Qualitat ha de prescriure, seguir, controlar i certificar la qualitat de tots els serveis, solucions i projectes TIC; i definir, establir, mantenir i difondre un sistema de gestió i estàndards de la qualitat que proporcionin un enfocament continu de la gestió de la qualitat.
Més informació sobre el nou model TIC: