Cleries: "Als infants els ajuda a formar-se com a persona que puguin opinar i fer sentir la seva veu"

El conseller de Benestar Social i Família ha inaugurat avui les jornades "Participació infantil i construcció de la ciutadania", organitzades per la UB

query_builder   7 novembre 2012 19:01

event_note Nota de premsa

Cleries: "Als infants els ajuda a formar-se com a persona que puguin opinar i fer sentir la seva veu"

El conseller de Benestar Social i Família ha inaugurat avui les jornades "Participació infantil i construcció de la ciutadania", organitzades per la UB

El conseller de Benestar Social i Família, Josep Lluís Cleries, ha inaugurat avui les jornades “Participació infantil i construcció de la ciutadania”, organitzades per Universitat de Barcelona (UB). El motiu d’aquestes jornades és difondre els resultats del projecte I+D+i que ha desenvolupat l’equip de recerca de la Facultat de Pedagogia, basat en l’estudi de la participació dels infants en la construcció de la ciutadania.
 
Durant la seva intervenció, el conseller Cleries ha afirmat que “als infants els ajuda a formar-se com a persona que puguin opinar i fer sentir la seva veu”. El conseller de Benestar Social i Família ha destacat que un dels temes que s’ha treballat durant aquesta legislatura des del Govern de la Generalitat ha estat la participació per part dels infants, “ja que en l’impuls del Pacte per a la Infància s’ha comptat amb la participació activa dels infants, per exemple, recollint les seves opinions mitjançant un joc que va arribar arreu de Catalunya”.
 
Josep Lluís Cleries s’ha referit també a la Convenció sobre els drets de l’infant, de les Nacions Unides, en la que es refereix al dret de l’infant a poder expressar les seves opinions i que aquestes siguin tingudes en compte segons la seva edat i maduresa. En aquest sentit, el Conseller ha afirmat que “la participació dels infants és una escola de ciutadania i la millor manera que entenguin que en la societat tots tenim drets i deures”. En aquest sentit, ha assegurat que “de vegades la voluntat protectora dels adults no deixa emergir els infants, però hem de tenir en compte que no és que ells estiguin creixent, sinó que al llarg de tota la vida estem en creixement continu”.
 
El conseller de Benestar Social i Família ha afirmat, per acabar que “apostar per la infància és apostar pel futur del país” i que “fomentar la idea de compromís i participació en els infants és molt important, pel seu creixement personal i pel desenvolupament del país”. Cleries ha expressat també el desig i l’agraïment de que “ens facin arribar les aportacions resultat del treball d’aquestes jornades per a millorar la tasca del Govern de la Generalitat en aquest àmbit”.
 
Les jornades “Participació Infantil i Construcció de la Ciutadania” han començat avui i tindran lloc fins divendres al Cosmocaixa. Intervindran dos experts de reconegut prestigi: Francesco Tonucci, president i investigador del Departament de Psicologia de l’Institut Psicològic del Consell Nacional d’Investigació a Itàlia, i Roger Hart, director del Children’s Environments Research Group de la City University de Nova York.
 
La convenció dels Drets dels Infants promulgada per les Nacions Unides l’any 1989 establia de forma explícita i inequívoca, el dret dels infants a la participació. El projecte de recerca «Participació Infantil i Construcció de la Ciutadania» ha estudiat en profunditat algunes experiències que en diferents àmbits educatius s’estan duent a terme per a fomentar la participació infantil.
 
El objectius principals de les jornades són oferir un espai d’intercanvi entre persones i entitats que treballen per a la participació infantil; difondre els resultats del projecte, i establir un diàleg al voltant de les claus per fomentar la participació des de diferents espais educatius, particularment a l’escola, els consells d’infants i l’educació en el lleure.
 
La trobada està finançada pel Ministeri d’Economia i Competivitat i compta amb el suport de l’ICE de la UB, El Grup de Recerca en Educació Moral (GREM) i “la Caixa”. S’adreça a totes les persones i entitats col·laboradores en la recerca, a professionals i agents educatius, a investigadors i experts en l’àmbit de l’educació en valors, a estudiants de Magisteri, Educació Social o Pedagogia i tots els màsters relacionats amb l’educació, entre d’altres.