CultHunting Day reuneix més de 100 directius i artistes per mostrar la cultura com a motor d'innovació a l'empresa

query_builder   23 novembre 2012 19:33

event_note Nota de premsa

CultHunting Day reuneix més de 100 directius i artistes per mostrar la cultura com a motor d'innovació a l'empresa

  • Carles Vilarrubí -vicepresident del FCB- i Àlex Ollé -director artístic de la Fura dels Baus- han protagonitzat un inspirador diàleg sobre com el Barça pot ajudar la cultura catalana en el marc del projecte Barça-Cultura 
  • Directius de Moritz, DKV Seguros i Coty Astor ja han apostat per la cultura com a estratègia corporativa  
  • Els Castellers de Vilafranca, l’Orquestra Simfònica del Vallès, Bibiana Ballbé o Teatro de los Sentidos són alguns dels 20 artistes que han presentat idees Culthunting pensades per a donar solucions a l’empresa
  • La jornada s’emmarca en la Llotja de la Cultura del Departament de Cultura de la Generalitat, que té com a objectiu principal definir un nou model de promoció i cooperació cultural més competitiu i autònom
Culthunting
Barcelona, 23 de novembre.- L’Arts Santa Mònica ha acollit aquest matí 23 de novembre el CultHunting Day, una jornada que, en el marc de la Llotja de la Cultura del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, es dirigeix a directius d’empresa i emprenedors –àrees de comunicació, RRHH, innovació, màrqueting, etc.- per donar-los a conèixer les possibilitats que ofereix la cultura com a motor d’innovació.
 
En un programa concentrat en un matí, CultHunting Day, organitzat pel Departament de Cultura i aPortada Comunicació amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona i Arts Santa Mònica, ha reunit a més d’un centenar de directius i artistes per mostrar-los com la cultura pot ser motor d’innovació.
 
El director general de Promoció i Cooperació Cultural de la Generalitat, Jordi Cabré, ha destacat que “és un esdeveniment del tot pioner en la cooperació entre cultura i empresa i s'emmarca dins del programa anomenat Llotja de la Cultura del Departament de Cultura, que pretén acollir aquells esdeveniments que apropin la cultura, la creativitat i l'art a la societat. I, molt especialment, al món de l'empresa. Culthunting Day planteja casos empresarials que es provaran de resoldre des de la visió creativa: ja només aquesta idea és revolucionària per si sola”. “Cal més que mai que els empresaris, els artistes i els promotors culturals plantegin el futur amb mentalitat oberta i trobin formes diferents, inèdites, de col·laboració”, ha conclòs Cabré.
 
Cristina Salvador, impulsora del projecte i directora d’aPortada, ha remarcat que “el gran repte de les empreses és ser innovadores, però l’empresa és l’espai vital menys creatiu”. I afegeix: “CultHunting és un programa desenvolupat per analitzar l’ADN cultural de les empreses i ajudar-les a enfocar la seva identitat cultural. Neix amb la vocació d’ajudar les empreses a despertar la seva creativitat i transmetre els seus valors des de la cultura”.
 
Una mostra de les possibilitats que pot oferir aquesta sinèrgia empresa-cultura ha estat el diàleg que ha obert la jornada entre Carles Vilarrubí, vicepresident del Futbol Club Barcelona, la marca catalana més coneguda arreu del món, i Àlex Ollé, director artístic de la Fura dels Baus. El vicepresident del Barça ha mostrat el compromís de l’entitat amb el país i la cultura i ha anunciat, arran de les idees inspiradores sobre com el Barça pot ajudar la cultura catalana que li ha plantejat Àlex Ollé que, en cas que el Barça arribi a la final de la UEFA, una selecció d’artistes catalans protagonitzarà un espectacle a Londres sota la direcció d’Ollé.
 
Rosa Tous, directora de Relacions Institucionals de TOUS i Cesc Gelabert, coreògraf, han protagonitzat el segon diàleg centrat en com a través de l’art es pot donar vida als valors de la marca i enfortir a nivell internacional l’ànima TOUS. “La dansa i el moviment no tenen la precisió de la paraula, però tenen la força de la unió del cos, el cor i la ment. Per això, podríem crear coreografies que simbolitzin els valors de TOUS i els expliquin des d’un altre angle, de manera simbòlica, pensar en noves col·leccions inspirades en el moviment o fer formació i activitats de moviment per als treballadors de TOUS. La gent no pensa bé si no usa el cos”, ha conclòs Gelabert.
 
Entre les empreses que han presentat casos d’èxit sobre implementació de projectes culturals a l’empresa destaquen Moritz, amb la intervenció del seu director general Albert Castellón; Coty Astor, de la mà de la responsable de comunicació interna, Estíbaliz Vicente i DKV a través del seu conseller delegat, Josep SantaCreu.
 
Per últim, un total de 20 artistes de disciplines molt variades –art de carrer, teatre, música, dansa, gastronomia, etc.-, han presentat propostes concretes pensades per a donar solucions a l’empresa, i han pogut trobar-se directament amb directius d’empresa interessats en els seus projectes. Entre ells, els Castellers de Vilafranca han presentat un projecte de Team Building per treballar valors com el compromís, la constància, el lideratge o el treball en equip; l’Orquestra Simfònica del Vallès ha mostrat com crear vincles emocionals entre l’empresa i la comunitat mitjançant un procés de descoberta del so de cada empresa per incorporar-lo a les estratègies de branding i posicionament institucional; Fadunito ha proposat un projecte artístic d’accessibilitat o La Escocesa ha centrat la seva intervenció en un projecte de regeneració d’àrees comercials malmeses pel tancament indefinit de comerços.
 
 
La Llotja de la Cultura
 
Culthunting Day s’emmarca dins del projecte Llotja de la Cultura, una iniciativa del Departament de Cultura de la Generalitat que pretén apropar projectes, iniciatives culturals i emprenedors a l’àmbit econòmic-financer i que té com a objectiu principal definir un nou model de promoció i cooperació cultural més competitiu i autònom, identificant vies de col·laboració entre els agents culturals i el món empresarial.
 
Aquest nou model no només suposa un canvi en el model de finançament de les iniciatives culturals, sinó que treballa per a l’assoliment de tres fites: la capacitació dels agents culturals, l’aproximació de la cultura al món empresarial incorporant-la en la seva cadena de valor i la creació d’una xarxa permanent de relació entre la cultura i el sector empresarial.
 
El Departament de Cultura ha impulsat jornades de la Llotja de la Cultura en el vessant del disseny i preveu fer-ho per al món de l'arquitectura o les universitats, entre altres.
 
Què és CultHunting?
Tots naixem artistes. Quin nen o nena no balla? Canta? Imita? Dibuixa? Créixer és aprendre a posar barreres a la nostra creativitat. El gran repte de les empreses és ser innovadores, però l’empresa és l’espai vital menys creatiu. Com ajudem des de la cultura les empreses a despertar la seva creativitat? Com l’art pot ajudar les empreses a transmetre els seus valors?
En això consisteix el projecte CultHunting, a oferir els recursos de la cultura com a motor d’innovació a les empreses. I és que el factor humà és clau per a la innovació.
La consultora de comunicació aPortada ha desenvolupat un programa per analitzar l’ADN cultural de les empreses i ajudar-les a enfocar la seva identitat cultural. A partir d’una anàlisi de la cultura corporativa, de les identitats culturals de l’equip humà, dels públics externs i del territori en què estan ubicades es defineix la identitat cultural corporativa.
L’ADN cultural ajudarà a crear un relat corporatiu, a crear comunitat, a fidelitzar el capital humà i a humanitzar la marca fent viure els seus valors. Perquè la cultura és emoció, identitat i experiència i un factor clau per a la innovació. Animem les empreses a apropar-se al món de la cultura per trobar noves respostes.

1  

Imatges

Culthunting

Culthunting 206