INDÚSTRIA

1.500 empreses han participat aquest any a les "Jornades Go Export" per començar a exportar

query_builder   13 desembre 2012 11:49

event_note Nota de premsa

INDÚSTRIA

1.500 empreses han participat aquest any a les "Jornades Go Export" per començar a exportar

 

  • El Departament d’Empresa i Ocupació, a través d’ACC1Ó, ha realitzat 175 jornades arreu del territori amb l’objectiu d’assessorar i donar suport a les empreses per tal d’iniciar-se amb èxit en l’exportació mitjançant un full de ruta personalitzat sobre els seus mercats potencials i la manera d’abordar-los.
 
  • En els primers nou mesos de l’any, les exportacions catalanes han superat els 43.000 milions d’euros, un 4,76% més, respecte del mateix període de 2011.
 
  • De gener a setembre el nombre d’empreses exportadores a Catalunya s’ha incrementat un 6,5% respecte del mateix període de 2011, fins a les 38.784.
 
Un total de 1.500 empreses han participat aquesta any a Catalunya a les “Jornades Go Export” que tenen com a objectiu ajudar a l’empresa a iniciar-se en l’exportació.
 
Impulsades pel Departament d’Empresa i Ocupació a través d’ACC1Ó – l’agència per a la competitivitat de l’empresa catalana –, les jornades es van iniciar el mes de febrer i en total se n’han fet 175 arreu del territori. Aquestes jornades, que s’han realitzat conjuntament amb les cambres, AMEC, FOMENT, PIMEC i CECOT, s’han dirigit a gerents i a directors de les empreses.
 
En les sessions territorials els empresaris participants han conegut les eines i estratègies pràctiques per començar a exportar. Els participants hi han valorat positivament la seva participació, qualificant amb un 8,5 sobre 10 el seu grau de satisfacció.
 
Les exportacions catalanes sumen 34 mesos seguits de creixement continuat. En els primers nou mesos de 2012 han augmentat un 4,76% respecte al mateix període del 2011, un punt per sobre de les de l’Estat (3,67%). De gener a setembre, les vendes a l’exterior de Catalunya representen el 26,25% del total exportat per l’Estat espanyol.
 
En els primers nou mesos de l’any el nombre d’empreses exportadores a Catalunya s’ha incrementat un 6,5% - fins a les 38.784 – respecte del mateix període de 2011. Pel què fa al nombre d’empreses exportadores regulars, la xifra també ha crescut de gener a setembre fins a les més de 13.400 empreses, un 4,7% més respecte de 2011.
 
Reptes comuns: diversificar mercats i clients
 
Tot i que les empreses participants provenen de sectors molt diferents, han comprovat que afronten problemes similars, com ara escollir adequadament els països on exportar el seus productes o serveis, així com la utilització dels canals més adients per arribar als seus clients. A més, han destacat la importància de comptar amb personal que parli idiomes i d’assessorar-se per experts en aquest àmbit.
 
Les pimes també destaquen que és molt rellevant la imatge que projecten a l’exterior i que cal millorar la seva presència a Internet. Els empresaris també coincideixen en la importància de viatjar per poder parlar cara a cara amb els clients potencials i establir relacions professionals a llarg termini.
 
Programa d’Iniciació a l’Exportació
 
A banda de les “Jornades Go Export”, prop de 450 empreses han participat durant el 2012 en una altra de les iniciatives del Departament d’Empresa i Ocupació per tal de fomentar la internacionalització de l’economia catalana, el Programa d’Iniciació a l’Exportació d’ACC1Ó.
 
Aquest programa està adreçat a les empreses que han participat a les “Jornades Go Export” i que tenen voluntat de vendre fora, però que no compten ni amb els coneixements ni amb els recursos necessaris per a poder-ho fer adequadament.
 
El programa inclou l’assessorament d’un expert en internacionalització, que ajuda a l’empresa a determinar els mercats i canals més adients per vendre els seus productes i/o serveis, l’assessorament d’un expert en màrqueting digital, que treballa per desenvolupar les estratègies de màrqueting digital més efectives i la incorporació d’un tècnic en comerç exterior que va dos dies a la setmana a l’empresa per executar les tasques d’investigació necessàries per assolir les primeres vendes a l’exterior.