Pelegrí: "El sector oleícola català ha d'apostar per competir en qualitat, en diferenciació, en valor afegit, en producte únic"

query_builder   15 desembre 2012 13:03

event_note Nota de premsa

Pelegrí: "El sector oleícola català ha d'apostar per competir en qualitat, en diferenciació, en valor afegit, en producte únic"

 
 
El director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), Domènec Vila, per delegació del conseller Josep Maria Pelegrí, ha presidit aquest matí de dissabte, al Centre d’Empreses Innovadores de les Borges Blanques, la presentació de la cinquantena Fira de les Garrigues i Taula Rodona sobre el futur del sector de l’oli, i tot seguit ha procedit al lliurament del premi al cartell guanyador del certamen 2013.
 
En el decurs de la presentació, el conseller s’ha adreçat als assistents per videoconferència per tal de donar suport al certamen i a la taula rodona, i ha volgut remarcar les moltes oportunitats del sector oleícola: ”encara tenim molt a fer i molt a dir, i ho hem de fer entre tots: vosaltres actuant com a clúster, conjuntament, i nosaltres, donant-vos suport en allò concret, en allò que doni valor afegit al vostre producte i rendibilitat a la vostra empresa”.
 
En aquest punt, Josep Maria Pelegrí ha manifestat que “l’oli català ha d’escapar de la competició en quantitat, de la competició en cost; aquest no és el nostre camí. Altres regions són més fortes i competitives, poden subministrar millor les grans superfícies comercials. Nosaltres hem d’apostar per la competició en qualitat, per la diferenciació, pel valor afegit, pel producte únic. I aquí tenim feina. Els laboratoris agroalimentaris ens diuen que encara podem millorar el nostre producte. L’arribada de l’aigua segur que ens ajudarà”.
 
En aquesta línia, Pelegrí ha fet palès que “la qualitat comença en la fase de producció, continua en la transformació i en l’envàs i demana un bon posicionament del producte, de la marca, del packaging i de la comercialització i, en aquest sentit, tenim una estructura molt ben preparada: les DOP’s catalanes, elements clau a l’hora de potenciar i realçar els nostres olis d’oliva de qualitat, olis que han de trobar en els eixos de salut, plaer, natural, qualitat, seguretat i traçabilitat la seva descripció, eixos molt valorats pels consumidor, eixos que justifiquen un preu i que ajuden a millorar la competitivitat en cost, que demanen a les empreses i a les cooperatives catalanes adaptació, inversió i innovació, i que ens permeten obrir-nos al mercat internacional, on encara hi ha molt a fer i a dir. Ens hem de donar a conèixer amb un producte únic, que arriba al client amb un envàs adequat, fàcil de manejar, i singular, reduir la venda a granel”.
 
Finalment, Pelegrí ha conclòs afegint que "per a assolir la nostra aposta, cal que col·laboreu i aprofiteu sinèrgies, molins, plataformes de comercialització, promocions...”; i ha instat els presents a adreçar-li les estratègies i idees sorgides de la taula rodona d’avui.