El Departament de Cultura organitza una jornada sobre projectes transmèdia i interactius dirigida a les empreses culturals

query_builder   19 febrer 2013 17:19

event_note Nota de premsa

El Departament de Cultura organitza una jornada sobre projectes transmèdia i interactius dirigida a les empreses culturals

El Departament de Cultura organitza demà, 20 de febrer, una jornada sobre projectes transmèdia i interactius dirigida a les empreses culturals i creatives. La jornada pretén acostar les possibilitats del relat transmèdia a tots els sectors culturals per fer-los millorar la competitivitat de les seves empreses i mostrar les oportunitats reals que aquests projectes poden oferir.
 
Les narratives transmedia són grans relats formats per històries més petites que es desenvolupen en diferents plataformes, de manera independent i alhora interconnectada. Els projectes transmèdia són aquells en què el producte ja està pensat des de l’origen per a diversos suports (audiovisual, editorial, musical, arts escèniques, videojoc, etc.), amb creacions diverses per a cada un dels formats. D’aquesta manera, un mateix producte pot ser un llibre, una app per a mòbil i un videojoc, encara que amb característiques diferents en cada un dels suports. Els projectes transmèdia permeten el contacte de creadors de diferents disciplines per a un producte comú. 
 
La jornada s’emmarca en l’aposta del Departament de Cultura per la formació dels diversos sectors culturals. En aquesta línia, s’impulsen jornades professionals que permetin no només obrir noves oportunitats de negoci, sinó també noves formes de monetitzar els continguts culturals i creatius.
 
La jornada tindrà lloc a l’auditori de la Facultat de Comunicació Blanquerna i està destinada exclusivament a professionals. S’organitza a través del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) i Media Antena Catalunya, de l’Institut Català de les Empreses Culturals, i es podrà seguir en directe a través del web www.sde.cultura.gencat.cat     
 
 
Programa de la jornada
 
El director general de Creació i Empreses Culturals, Jordi Sellas, inaugurarà la jornada, que presenta un programa encarat a sensibilitzar els diversos sectors culturals i fer-los conèixer les oportunitats de negoci que s’obren amb aquest tipus de projectes. La primera sessió de la jornada, amb el títol "Transmèdia o com vaig aprendre a deixar de preocupar-me i estimar la crisi", comptarà amb la intervenció Montecarlo, storyteller i cineasta transmedia, i director de Química Visual, i de Mercedes Ramírez, directora d’Indios Zurdos.
 
A continuació es presentaran casos pràctics de diferents sectors creatius: el sector dels videojocs amb David Diéguez, de Kotoc; el sector dels documentals a càrrec de Miquel Dewever, director d'Alma, a Tale of Violence, i el sector editorial amb Nuria Mayoral, directora de Comunicació de Grupo Editorial Everest.
 
Per últim, s’analitzaran els mercats i les fonts de finançament per a projectes, amb  Mirko Lempert, productor audiovisual a la Stockholm Academy of Dramatic Arts, i Bruno Smadja, fundador del MobileEvent i organitzador del festival Cross Video Days a París. Aquest festival és, juntament amb el Power to the Pixel, el més important a nivell europeu sobre projectes trasnmèdia. En aquesta jornada presentarà en primícia el nou format de festival, Cross Video Nigths.