Els empleats públics amb incapacitat laboral per malaltia oncològica, hospitalització o intervenció quirúrgica percebran el 100% de la retribució

S'amplien, així, a cinc les excepcions per percebre la totalitat del sou des del primer dia de la baixa laboral, incloent-hi embaràs i violència de gènere

query_builder   20 febrer 2013 16:10

event_note Nota de premsa

Els empleats públics amb incapacitat laboral per malaltia oncològica, hospitalització o intervenció quirúrgica percebran el 100% de la retribució

S'amplien, així, a cinc les excepcions per percebre la totalitat del sou des del primer dia de la baixa laboral, incloent-hi embaràs i violència de gènere

La Secretaria d’Administració i Funció Pública ha acordat avui amb els representants sindicals ampliar fins a cinc les excepcions en què els empleats públics percebran el total de la retribució en cas d’incapacitat transitòria (IT). D’aquesta manera, els empleats públics amb incapacitat laboral per malaltia oncològica, hospitalització o intervenció quirúrgica percebran el 100% del sou des del primer dia.
 
Així ho ha anunciat la secretària d’Administració i Funció Pública, Meritxell Masó, després de la segona reunió de la Mesa General de la Funció Pública que ha tingut lloc aquest matí, entre representants de l’Administració de la Generalitat i de les organitzacions sindicals, a la seu del Departament de Governació i Relacions Institucionals.
 
Aquestes excepcions se sumen a les que ja s’estaven aplicant des del passat mes d’octubre, que són les baixes per IT que es produeixin durant l’embaràs, així com les baixes motivades per situacions de violència de gènere degudament acreditades, i durant les quals els empleats públics també perceben el 100% de la retribució des del primer dia.
 
Cal recordar que des del 15 d’octubre de 2012 s’apliquen les mesures  imposades pel Govern de l’Estat i previstes en el Real Decret Llei 20/2012, que modifica el règim retributiu durant la situació d’incapacitat temporal per als empleats públics inclosos en el règim general de la Seguretat Social. Així, en cas d’incapacitat transitòria, els empleats públics perceben el 50% del sou del primer al tercer dia de baixa laboral; del quart al vintè dia, ambdós inclosos, perceben el 75% del sou, i a partir del dia 21 i durant tot el període d’incapacitat temporal, el 100% de la retribució.
 
D’altra banda, l’Administració i els sindicats s’han emplaçat a una nova reunió, el proper dilluns, 25 de febrer, per continuar negociant mesures en matèria de funció pública que permetin aconseguir un estalvi similar al del 2012.