Rigau: "La LOMCE vol fer una transformació total del sistema educatiu i un atemptat contra les competències"

query_builder   15 març 2013 20:17

event_note Nota de premsa

Rigau: "La LOMCE vol fer una transformació total del sistema educatiu i un atemptat contra les competències"

•    La consellera d'Ensenyamet ha pronunciat aquesta tarda a Tribuna de Girona la conferència “Eixos d’una política educativa de país en temps de canvi”.
•    La titular del departament també ha afirmat que la situació no és “la retallada sinó el dèficit fiscal”.
foto
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha fet una dura crítica de la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa del Ministeri d’Educació, i ha afirmat que “és una transformació total del sistema educatiu de l’estat i un atemptat contra totes les competències, creant dos nivells d’assignatures”. Rigau ha afirmat que “voler fer els mateixos exàmens a tots els alumnes no té sentit. És tan greu el que hi ha darrera la LOMCE perquè canvia els valors fonamentals de l’educació, l’estructura dels currículums i el marc competencial. Hem arribat a un punt crític”. Rigau ha fet aquestes declaracions en el transcurs d’una conferència a Tribuna de Girona aquesta tarda. Ha recordat que la LOMCE relega el català a assignatura autonòmica. La consellera ha denunciat que el ministeri vol el màxim control de les assignatures instrumentals.
 
La consellera d’Ensenyament ha destacat que “els docents han de saber que la situació actual no és causa de les retallades, és causa del dèficit fiscal.” Rigau ha afegit que “no podem fer un pressupost com han manat, i què fem: tanquem escoles? Siguem conscients i expliquem-ho”. 
 

Rigau ha afegit que “no hi havia cap conseller d’Ensenyament des del 1981 que patís per la nòmina dels treballadors, no ens hi havíem trobat mai patir per pagar a 107.000 persones, però això no ha de tapar els objectius del sistema general”. La consellera ha insistit que “no defensaré la bondat de les retallades, estan equivocats, no les defenso. Comprenc que hi ha molts motius de queixa però hom ha de ser comprensiu amb aquell no té feina. Ara quan es té feina i es pateix retallades a la pública o al món privat, cal saber exactament de què es parla”. La titular d’Ensenyament ha reconegut que “avui en dia ser docent, director, regidor d’educació, director territorial o consellera no és fàcil, però ens toca aquest temps”.
 
 La consellera ha assegurat estar “orgullosa dels docents perquè han assumit l’increment horari, la baixada de sou i han seguit treballant igual, i tot encaminat cap a la millora perquè és el que millor poden fer per aquestes generacions”.
 
 La consellera ha destacat els principals eixos del Departament d'Ensenyament a favor de l’èxit escolar, com són: enfortir el model lingüístic, clarificar els continguts clau a través del treball de competències bàsiques, el pla de lectura, potenciar l’anglès a la FP, la introducció dels exàmens setembre, i el Suport Escolar Personalitzat. També ha explicat l’interès per la formació del professorat, que és un objectiu de primera línia, i ha insistit que “no hauríem d’acceptar cap candidat a docent que hagués suspès una matèria de selectivitat, perquè és un missatge de feblesa”. També ha ressaltat la importància de la futura llei de la FP i la formació dual.
 
La consellera Rigau ha afirmat que “si l'educació anticipa el futur, vol dir que venen grans canvis, sense renunciar a la mirada i fent un exercici d’obertura com poques professions fan”. Segons Rigau, “som conscients que en la societat hi ha desorientació, que ha impactat en els joves, perquè hem gastat el que teníem i el que no pensant que en el futur ho tindríem i resulta que no és així. Estem davant d’una realitat ni volguda, ni desitjada, que no permet aportar els recursos que havíem gastat a compte del demà”.
 
D’altre banda, la consellera ha parlat sobre el què  falla en el sistema educatiu i ha posat com exemple:“tot el sistema falla quan els seguidors de Justin Bieber, de 14 anys, fan cua en horari lectiu”.