Catalunya rebrà més de 200 vols setmanals dels Països de l'Est

query_builder   21 març 2013 16:38

event_note Nota de premsa

Catalunya rebrà més de 200 vols setmanals dels Països de l'Est

Estand de Catalunya a la fira de Moscou
 
·        Catalunya participa a una nova edició de la fira MITT de Moscou on s’han aplegat els principals operadors turístics russos per confirmar la bona marxa d’aquest mercat emissor.
 
·        Les previsions apunten que, aquest any, la destinació catalana superarà els 745.000  turistes russos i incrementaran els de Kazakhstan, Bielorrússia i Ucraïna. 
 
·        Després de 20 anys d’inaugurar l’Oficina de Promoció Turística a Moscou, avui Catalunya és, a nivell mundial, la tercera destinació turística en les preferències dels russos, per darrera de Turquia i Egipte.
 
·        Es posaran en marxa Tres vols setmanals a Ucrania
 
 
La directora general de Turisme, Marian Muro, ha anunciat avui a la fira internacional de turisme de Moscou que “segons he pogut contrastar amb els operadors turístics russos les previsions per a aquesta temporada alta és que Catalunya rebrà més de 200 vols setmanals procedents dels Països de l’Est. Aquesta xifra dobla els 100 vols setmanals de l’any 2011”.
 
Part d’aquest increment és fruit de l’aposta que ha fet Vueling en aquest mercat i que, pels mesos de temporada alta, operarà quatre vols diaris a Moscou, entre dos i quatre vols setmanals a Sant Petersburg, i la posada en marxa de tres vols setmanals a Kíev (Ucraïna).
En el marc de la fira MITT, que té lloc aquesta setmana, la directora general i el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, han mantingut diverses trobades professionals amb els principals turoperadors russos. Fruit d’aquestes reunions, s’han pogut confirmar la bona marxa d’aquest emissor a Catalunya.
 
Increment de turistes dels Països de l’Est per aquest 2013
 
Les bones connexions entre els Països de l’Est i Catalunya són un factor clau pel desenvolupament del turisme procedent d’aquests mercats. Espasa ha anunciat que “a partir del proper 1 de maig, Natalie Tours operarà vols des de Kazakhstan”.
 
Pel que fa a l’arribada de turistes, la previsió per aquest any és superar la xifra de 745.000 russos del 2012 a la destinació catalana i continuar liderant a Espanya la recepció de turistes d’aquest mercat. Catalunya és la tercera destinació turística en les preferències dels russos, per darrera de Turquia i Egipte. Aquest posicionament és fruit de l’aposta estratègica que el Govern, mitjançant l’Agència Catalana de Turisme va fer, ara fa 20 anys, amb la inauguració de l’Oficina de Promoció Turística de Catalunya a Moscou, primer centre de promoció d’una destinació estrangera a la Federació Russa.
 
El mercat rus està experimentant a Catalunya un creixement sostingut amb increments destacats i un grau de fidelització que també augmenta i actualment fins el 40 % de turistes russos que visiten Catalunya són repetidors. La directora generaI de Turisme ha explicat que, a més, gràcies a la posada en marxa del visat múltiple, que permet entrar i sortir del país tantes vegades com es vulgui durant dos anys, podem començar a promocionar les estades curtes i els city breaks, viatges que no necessiten d’una planificació lligada a l’expedició d’un visat. Això fa que el turista rus comenci a reservar on line pel seu compte i que el mercat s’obri a la desintermediació.”
 
Rússia és ja el cinquè mercat emissor de turistes a Catalunya i quart pel que fa a la despesa. Durant l’any 2012 van arribar a Catalunya prop de 745.000 turistes russos, xifra que suposa un increment del 50% respecte l’any anterior, que van generar uns ingressos superiors als mil milions d’euros (un 56,8% més respecte la xifra de 2011). Es preveu que pel 2013, els ingressos també tindran un comportament excel·lent i si atenem a les previsions de Rússia, Kazakhstan, Bielorrússia i Ucraïna cap a Catalunya els ingressos generats podrien arribar fins el 1.500 milions d’euros.
 
El mercat emissor rus, estratègic
 
Rússia és un mercat emissor prioritari per a Catalunya. El turista rus és un dels mercats que genera més ingressos (la seva despesa mitjana de 150 euros/dia està per sobre de la mitjana) i fa estades llargues,  d’unes 12 nits, xifres que el converteixen en un emissor molt atractiu.
Pel que fa al perfil, el 80% arriba encara intermediat i el 70% del turisme rus que viatja a Catalunya és familiar. Xavier Espasa ha destacat que “precisament el turisme familiar és un dels productes estratègics en la promoció de l’Agència Catalana de Turisme que ja ha certificat 13 municipis amb el segell d’especialització Destinació de Turisme Familiar”.  Dintre del territori català, les seves destinacions principals són la Costa Brava, Costa Barcelona, Costa Daurada i Barcelona ciutat.
 
Cal destacar l’evolució que ha fet aquest mercat a Catalunya. De venir atret, en els seus inicis, principalment pel sol i platja, cada cop més el turista rus s’interessa per d’altres propostes com ara la gastronomia, el shopping, les visites culturals i, fins i tot, el turisme d’interior i el de neu. A tall d’exemple, el director de l’ACT ha explicat que “el rus ja és un dels principals visitants del Museu Dalí de Figueres, del Gaudí Centre de Reus, PortAventura i La Roca Village”.
 
Catalunya, pionera en la promoció turística als països de l’Est
Enguany, Catalunya participa a la MITT coincidint amb el 20è aniversari de l’obertura del Centre de Promoció Turística de Catalunya a Moscou. Amb la tasca feta des d’aquesta oficina i les bones relacions amb els diversos turoperadors russos, s’ha anat consolidant el posicionament de Catalunya en el mercat rus. Dintre d’Espanya, Catalunya se situa com la primera destinació per aquest mercat emissor, amb prop del 70% dels turistes russos que arriben a Espanya.
 
L’Agència Catalana de Turisme (ACT), del Departament d’Empresa i Ocupació, participa aquesta setmana a la MITT de Moscou, una de les fires turístiques internacionals de referència que se celebra del 20 al 23 de març. La delegació catalana està encapçalada per la directora general de Turisme, Marian Muro, i pel director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, que han viatjat acompanyats de més de 30 empreses i institucions del sector turístic català.
 
L’estand de l’Agència Catalana de Turisme a la MITT té 250 m2 i s’hi promocionen les marques turístiques catalanes i la diversitat de productes.