Tendència a la reducció de residus impropis en els contenidors de recollida selectiva després de l'Envàs on vas

query_builder   8 abril 2013 16:16

event_note Nota de premsa

Tendència a la reducció de residus impropis en els contenidors de recollida selectiva després de l'Envàs on vas

Josep Maria Tost
El director de l’Agència de Residus de Catalunya (ARC), Josep Maria Tost, ha explicat avui que s’ha detectat una tendència a la reducció del percentatge de residus impropis en els contenidors després de la campanya Envàs on vas, que es va difondre entre el desembre i el gener passats. Aquests impropis, és a dir, els residus dipositats en la fracció que no els correspon, s’han reduït aproximadament un 1% en els contenidors grocs, d’envasos, entre els mesos de gener i febrer, representant el 28% del total dipositat.
 
Tost ha volgut puntualitzar que “es tracta de les primeres dades quantitatives de que disposem, que cal considerar com a molt preliminars, ja que no es deriven d’un exercici anual tancat, sinó que parteixen d’una anàlisi de dos mesos”. De tota manera, segons el director de l’ARC, “és prou rellevant assenyalar que els impropis en el contenidor dels envasos lleugers havien experimentat un increment d’aproximadament 4 punts en el període 2010-2012, assolint el valor del 29%. Caldrà veure en una sèrie més àmplia de dades com evoluciona aquest percentatge, però d’entrada es pot afirmar que la campanya ha assolit un dels objectius que pretenia, millorar la qualitat de la recollida selectiva”.
 
Respecte a la quantitat de residus recollits, l’ARC encara no disposa d’una sèrie prou llarga de resultats per a estimar-ne l’evolució. La quantitat d’envasos lleugers (de plàstic, llauna i bric) recollida durant el gener de 2013 ha estat d’unes 9.100 tones, xifra molt similar a la del mateix mes de l’any anterior. Segons alguns indicadors, la quantitat recollida de vidre ha estat de 14.100 tones, un 6% més que el gener de 2012.
 
Balanç qualitatiu de la campanya
 
Les principals conclusions derivades d’una enquesta de l’Institut DYM sobre una mostra de 800 persones indiquen que la campanya Envàs, on vas? ha generat reflexió sobre sobre la necessitat de reciclar, el model i la forma en què es fa; ha resultat atractiva en cridar l’atenció a través de la cançó triada i l’estètica de l’anunci; i se n’han valorat positivament tant els espots curts que es van fer detallant què va i què no va a cada contenidor, per la seva concreció i claredat, com les gràfiques publicades a la premsa escrita.
 
El 85% dels enquestats recorda haver vist la campanya. Aquest percentatge també es manté alt, amb gairebé un 73%, quan es demana un record espontani d’alguna campanya de residus en els darrers tres mesos. La televisió, amb gairebé el 93%, és el format on recorden haver vist els anuncis. Pel que fa a la web envasonvas.cat i a l’aplicació per a mòbils Envàs on vas?, la valoració se situa al voltant del 7 en un escala de 0 a 10. Val a dir que la web va tenir gairebé 9.000.000 d’accessos durant la realització de la campanya, i l’aplicació per a mòbils, més de 10.000 descàrregues.
 
Josep Maria Tost ha donat a conéixer aquestes dades en el transcurs de la jornada de comunicació sobre residus ComunicARC, que s’ha celebrat avui al Mercat de les Flors de Barcelona.
 

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 88