OCUPACIÓ

El Govern planteja un requeriment d'incompetència per vulneració de competències en l'àmbit dels certificats de professionalitat

query_builder   7 maig 2013 15:09

event_note Nota de premsa

OCUPACIÓ

El Govern planteja un requeriment d'incompetència per vulneració de competències en l'àmbit dels certificats de professionalitat

 
  • El Reial Decret espanyol que els regula atorga funcions executives al Servicio Público de Empleo Estatal en matèria de teleformació, sense respectar les competències de la Generalitat
 
El Consell Executiu ha acordat avui plantejar un requeriment d’incompetència davant del govern espanyol en relació a diversos articles del Reial Decret 189/2013, de 15 de març, que regula els certificats de professionalitat. Aquests documents oficials serveixen per acreditar les competències professionals d’una persona independentment de si aquestes s’han obtingut a través de l’experiència professional o de formació.
 
La normativa espanyola atorga al Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE) unes funcions de caire executiu pel que fa a la teleformació d’aquests certificats, sense tenir en compte que l’Estatut d’Autonomia estableix que les competències executives en matèria laboral són assumides per la Generalitat de Catalunya.
 
En concret, el text legal regula qüestions com els requeriments per a la acreditació dels centres que fan teleformació o dels seus tutors-formadors, donant al SEPE funcions executives en aspectes com: l’autorització de la plataforma virtual d’aprenentatge, l’acreditació dels centres que imparteixen aquesta modalitat, i l’autorització, avaluació, seguiment i control de les accions formatives desenvolupades per empreses i centres d’iniciativa privada en la modalitat de teleformació.
 
Amb tot, el requeriment d’incompetència es fonamenta en el fet que, segons recull l’article 170 de l’Estatut d’Autonomia, la Generalitat ha assumit totes les competències de caràcter executiu en matèria laboral, en línia amb la possibilitat que obre la Constitució en el seu article 149.1.