TURISME

La Promoció turística de Catalunya arriba a 65 milions de teleespectadors russos

query_builder   18 maig 2013 12:00

event_note Nota de premsa

TURISME

La Promoció turística de Catalunya arriba a 65 milions de teleespectadors russos

 
·        A proposta  de l’ACT, el primer canal estatal de la televisió russa 1 TV, al canal de televisió rus especialitzat en turisme Moya Planeta, i a la televisió ucraïnesa Pershyi Natsionalnyi informaran de les festes i l’oferta turística catalana.
 
·        Aquests mitjans arriben a Catalunya per viure les festes de Moros i Cristians, a Lleida, i Tarraco Viva, a Tarragona, però també recorreran part de la Ruta dels Castells de Lleida,  coneixeran Siurana i visitaran la Cartoixa d’Escaladei. 
 
 
L’Agència Catalana de Turisme (ACT), adscrita al Departament d’Empresa i Ocupació, ha organitzat del 18 al 26 de maig un viatge de premsa amb tres televisions russes per promocionar les festes turístiques de Catalunya, i especialment la festa de “Moros i Cristians”, a Lleida, i el festival “Tarraco Viva”, a Tarragona.
 
Els mitjans que formen part d’aquest viatge de premsa són el primer canal estatal de la televisió russa 1 TV, i concretament el programa “Neputevye Zametki” que s’emet setmanalment a Rússia i els països de l’ex Unió Soviètica; el canal de televisió especialitzat en turisme Moya Planeta, que s’emet a tota Rússia i que gravarà dos reportatges que es retransmetran setze vegades cadascun; i la televisió ucraïnesa Pershyi Natsionalnyi, i concretament el seu programa “Audiencia”, també d’emissió setmanal. En total els tres mitjans, que cobreixen tot el territori de Rússia, sumen més de 65 milions de teleespectadors efectius.
 
El viatge s’ha iniciat el 18 de maig a terres lleidatanes, on els equips de televisió no només gravaran la tradicional festa de “Moros i Cristians” sinó que també en podran formar part, ja que es vestiran amb les disfresses típiques de la festa i participaran en la desfilada. A partir del dilluns 19 de maig recorreran part de la Ruta dels Castells de Lleida i visitaran els castells de Montsonís i Montclar d’Urgell i la Torre de Torà.
 
El 21 de maig es traslladaran a Costa Daurada, on visitaran Siurana, la Cartoixa d’Escaladei, i el Patrimoni de la Humanitat de Tarragona, a més de participar en un showcooking de cuina romana, entre d’altres activitats. El divendres 24 de maig s’iniciaran els actes del festival “Tarraco Viva”, i els equips de televisió tindran l’oportunitat de gravar diversos tallers de recreacions històriques, assistir a algunes representacions teatrals, i provar alguns plats basats en la gastronomia romana en diversos restaurants tarragonins.
 
El viatge de premsa ha estat organitzat per l’Agència Catalana de Turisme a través del seu Centre de Promoció Turística a Moscou, que enguany compleix els seu vintè aniversari, i compta amb la col·laboració del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Turisme de Lleida, i el Patronat Municipal de Turisme de Tarragona.


Un mercat amb gran potencial
 
El mercat rus (format per Rússia i les ex repúbliques soviètiques) és un dels principals mercats emergents de la destinació turística catalana. L’any 2012 van visitar Catalunya prop de 745.000 turistes russos (un 50% més que al 2011), i aquest any es preveu arribar al milió de visitants.
 
Pel que fa a ingressos, al 2012 els turistes russos van generar més de mil milions d’euros (prop d’un 60% més respecte al 2011), i aquest any es preveu que es podria arribar als 1.500 milions d’euros.
Enguany Catalunya rebrà més de 200 vols setmanals procedents dels Països de l’Est, una xifra que dobla els 100 vols setmanals del 2011.