Joana Ortega reivindica el valor d'una administració moderna com a estructura d'estat per a Catalunya

query_builder   22 maig 2013 19:25

event_note Nota de premsa

Joana Ortega reivindica el valor d'una administració moderna com a estructura d'estat per a Catalunya

La vicepresidenta defensa al Parlament una administració a l’altura dels reptes del segle XXI, eficient en el seu funcionament, transparent davant de la ciutadania, fonamentada sobre principis ètics i amb servidors públics valorats i que rendeixin comptes amb la societat.
La vicepresidenta Ortega al ple del Parlament

La vicepresidenta del Govern i titular del Departament de Governació i Relacions Institucionals, Joana Ortega, ha exposat els eixos del procés de revisió en profunditat de l’administració de la Generalitat i del seu sector públic, que es concretaran al llarg de la legislatura amb dues noves  lleis de la funció pública catalana i del directiu públic. “L’administració pública ha d’esdevenir una estructura d’estat per fer que el país funcioni. No és suficient dotar-nos de bones normes i de modernes infraestructures o de promoure grans inversions. Cal, a més, tenir una administració pública que estigui a l’altura de les actuals circumstàncies”, ha afirmat la vicepresidenta.

 

En resposta a una interpel·lació al Parlament de Catalunya,  Joana Ortega s’ha posicionat en favor d’una administració “moderna i de prestigi, que ofereixi el màxim servei al ciutadà de forma competitiva i que es basi en principis d’eficiència, flexibilitat, transparència i rendiment de comptes”. Aquests principis seran els fonaments del Govern en la reforma de l’administració pública, un dels principals reptes del desplegament de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya.

 

Per Ortega, els plans de reforma no serien efectius si no es fonamenten sobre un lideratge ètic. “Cal construir un sistema de valors propis de l’administració catalana i disposar d’un codi ètic que permeti al funcionari tenir clar quines són les obligacions i deures i al ciutadà el que pot esperar i exigir al servidor públic”. Aquesta aposta per la feina ben feta s’aplicarà als servidors públics (en paraules de la vicepresidenta, “el major valor de les administracions de Catalunya, als quals cal reconèixer el seu esforç i sacrifici”) en forma, d’una banda, de mesures de valoració i incentivació del talent, i, de l’altra, amb mecanismes de responsabilitat que permetin rendir comptes a empleats negligents en el desenvolupament de la seva gestió.

 

Administració electrònica i reducció d’estructures

 

L’impuls de la implantació de l’administració electrònica a la Generalitat i el seu sector públic serà un altre dels elements que ajudaran en aquest procés de reforma. “Continuarem fent un esforç per simplificar els tràmits i reduir les càrregues administratives sobre els ciutadans i les persones, evitant duplicitats de tràmits que generin costos innecessaris”. Aquest objectiu de simplificació també s’està concretant en una reducció de les estructures polítiques i administratives, que apropa el Govern a l’objectiu de què a finals de 2013 s’hagin suprimit el 25% de les entitats del sector públic.

 

La complexitat d’aquestes actuacions es veurà assistida per les conclusions del document elaborat per la Comissió d’experts per a la reforma de l’administració pública, recentment conclòs. “Es tracta d’un document que servirà de base de reflexió i que complementarà les línies d’actuació del Govern, tenint present el seu caràcter no vinculant”.