Empreses catalanes participen en el Seminari Internacional de Frescos, amb el suport del Departament d'Agricultura

query_builder   24 maig 2013 11:09

event_note Nota de premsa

Empreses catalanes participen en el Seminari Internacional de Frescos, amb el suport del Departament d'Agricultura

 
 
El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), a través de l’empresa pública Promotora d’Exportacions Catalanes (PRODECA), participa, juntament amb empreses agroalimentàries catalanes, en el Seminari Internacional de Frescos, que té lloc ahir i avui, a París.
 
Aquest seminari, organitzat per AECOC, amb la col·laboració de PRODECA, és una proposta de formació sobre les seccions guanyadores de productes frescos de retailers de París, amb sessions de networking i entrevistes concertades amb els caps de botiga, i adreçat  a les direccions generals, comercials, de màrqueting i trade màrqueting d’empreses catalanes de la distribució i fabricació del sector de productes frescos i gran consum, interessades a conèixer els distribuïdors francesos, que aposten clarament per les seccions de frescos, i que ajudaran a identificar oportunitats per al mercat català.
 
En el programa s’inclou itineraris guiats a establiments de distribució acompanyats pels caps de compra de les cadenes Arcimbo, Rungis, E. Leclerc, La Grande Epicerie, Groupe Casino, Grand Frais, La Ferme de Levallois i Intermarché.
 
La visita té com a objectiu conèixer les estratègies d’èxit dutes a terme pels supermercats de França, que reconeixen el poder dels productes frescos i la seva capacitat per marcar la diferència en la freqüència de compra, així com conèixer, també, les darreres tendències, adequació dels formats comercials i la imatge del punt de venda, per a millorar l’experiència de compra, creant consumidors més satisfets, entre d’altres objectius.
 
Amb més de 5.000 milions d’euros d’exportacions, França és el primer destí de l’exportació de l’Estat espanyol de productes agroalimentaris.
 
Els hàbits de compra i consum dels francesos tenen moltes similituds amb els nostres, motiu pel qual fabricants i distribuïdors ofereixen als seus punts de venda productes i exposicions que posen en valor les seccions de frescos, conceptes fàcilment traslladables al nostre mercat.
 
Així, el Departament pretén, amb aquesta iniciativa, facilitar a les empreses agroalimentàries l’accés a informació sobre els canals de distribució internacionals, els interessos, necessitats i polítiques comercials.
 
 
 
També ens podeu seguir a través de facebook.com/agricultura.cat i twitter.com/agriculturacat.